Installatieprobleem winXP home edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjimmie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Heb net een nieuwe computer en heb deze geformatteerd. Nu heb ik het volgende probleem: hij wil winXP niet meer installeren. Ik krijg de volgende foutmelding:

Windows Xp home edition Setup

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten.

Weet iemand wat ik moet doen?????

PS: windows 98 installeren lukt wel

Systeem: Western digital 120gb hd 7200 rpm, Hercules 9600 pro 128 mb, athlon 2800+, asus a7n8x deluxe moederbord

lijk er op dt setup kijk of er een andere win op staat,
kijk ees of je geenupgrade versie heb want dat kan het zijn dan.
als je een full versie heb weet ik het ff niet in 123.

heb een oem versie van xp bij de computer geleverd gekregen, kan het daar dan aan liggen????

Heb ondertussen met de helpdesk gesproken van het bedrijf waar ik de pc heb gekocht. Degene waarmee ik sprak zei dat misschien de harddisk op de rate controller zit ipv de gewone onboard controller. Is dit waarschijnlijk als je bedenkt dat win98 wel gewoon te installeren is??? Of heb ik misschien een brakke winXP (oem) gekregen??

Groeten sjimmie

Uit deze site maak ik op dat ik een driver moet installeren en dat dan het probleem opgelost zou moeten zijn. Heb nog een keer gebeld met de helpdesk. Zij hebben het over de promies raid IDE drivers ( weet niet of ik alles goed schrijf). Heb op de cd van het moederbord gekeken bij IDE drivers. Heb deze op diskette gezet (iets van 7 kb). Of moet ik ze gewoon op de site van asus zoeken (heb een asus a7n8x deluxe moederbord) en hoe moet ik deze drivers installeren???

Groeten sjimmie

Tijdens de installatie krijg je de de mogelijkheid om op F6 te drukken (kijk goed naar het scherm). Je kan dan je RAID-drivers vanaf flop installeren.

Groetjes,
Bennie

oke...maar ik weet alleen nog niet welke drivers ik moet hebben en waar ik die vandaan haal (denk bij de fabrikant van m'n moederbord?)

groeten sjimmie

Ja, die zullen op de CD staan van je mobo. Op die CD zal iets staan in de trant van: drivers\sata. Kopieer de inhoud van die map naar een flop. Behalve de gui-map en de pdf-handleiding.

Installeer XP en druk op F6 wanneer je daar om gevraagd wordt. Er zal je gevraagd worden om "3rd party drivers" te installeren. Diskette in de drive en antwoord ja.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan