Installatieproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buunky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een probleem met de XP installatie van mijn oudere pentium III. Het probleem is dat de computer mijn cd niet ziet bij de opstart van de computer. Ik heb al meerdere malen te horen gekregen dat het aan mijn BIOS moet liggen. Maar hoe dan ook, ik krijg het niet voor elkaar om uberhaupt die BIOS naar voren te roepen. F1, F2 etc lukt niet. Ook wordt er niet weergegeven welke toetsen ik hier dan wel voor moet gebruiken.

Kan iemand mij hier mee helpen met hoe en wat ik dat dan wel kan oplossen?

Pls make my bios work!

Alvast bedankt:confused:
 
Waarschijnlijk moet je het Del knopje ingedrukt houden tijdens het opstarten, dan moet je in je Bios zoeken naar de Boot sequence ( meestal 2e pagina ) en dan je CD-rom als 1e boot device kiezen.
 
Om in je BIOS te komen kunnen de volgende toetsen dienen:

[ESC], [F1], [F2], [TAB], [F8] - [F12], [DEL].
Daarna de bootsequense opzoeken, en zetten in een volgorde waarbij CDROM/D eerder aan de beurt komt dan HARDDISK/HDD/C.
 
Bij compaq pc's altijd F10. Probeer eens op te starten zonder keybord. Sommige pc's geven dan de mogelijkheid tot door booten of Bios te raadplegen.
 
Ok, het lukt nu wel met DEL om binnen mijn BIOS te komen, ik heb de Boot Device omgezet zodat de CD-ROM als eerste komt. Alleen als ik dan de computer weer opnieuw opstart gaat hij wel direct zoeken naar een cd-rom, maar hoe dan ook kan hij die niet vinden. Ik probeer het in de DVD-romspeler of in de CD-brander, geen van beide pakt ie. Ik heb het ook geprobeerd om de originele cd WinXp in te ruilen voor een kopie, maar ook dat heeft geen enkele werking gehad.

Is het niet mogelijk XP te installeren via een boot-diskette? en zo ja, heeft een van jullie een link om deze diskette ergens te downloaden?

Nog bedankt voor de moeite :eek:
 
je kunt proberen met een windows'98SE bootdiskette op te starten. (als je schijven tenminste niet NTFS zijn, dus dat je ze niet kunt zien onder dos)

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
- en dan met cdrom ondersteuning
- dan ga je naar de cdrom en tik je in
cd i386
winnt.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan