Installatieprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Wie kan mij adviseren wat een goed installatieprogramma is.
Ik heb een Access toepassing samen gesteld, prog en data apart. Runtime voor Access 2016.
De runtime is voor 64 en x86 zodat het installatie programma ook uitleest voor welk systeem de runtime geïnstalleerd moet worden.
Enig idee welk programma hiervoor gebruikt kan worden?
BVD,
Sytse

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gedownload en ga het bekijken.
Groet,
Sytse

Ik heb NSIS, INNO, Cyberinstallersuite geprobeerd. Ik loop wel tegen de verschillende parameter instellingen aan met met de voorbeelden kom ik een heel eind. Aangezien het een Access prog en data is wil ik ook de runtime voor Access 2016 installeren. Hiervoor heb inmiddels het internet afgestruind voor een script. Er staan scrips maar vaak voor ouder runtime versies (msi oid) maar eerst moet gekeken worden welk systeem, 32 of 64 bits aanwezig is. Vervolgens moet dan de gewenste runtime geïnstalleerd worden. Vervolgens het prog en de tabellen. Zelfs alleen de runtime via script installeren geeft altijd een foutmelding.
Ik heb bv de volgende script voor de runtime aangepast. Het script werkte wel maar bij de uitvoering kreeg ik toch weer een foutmelding.
Volgens veel vragenstellers op Engelstalige helpmij sites blijft het problematisch.
Wellicht is er wel een afdoende oplossing?
Code:
[Setup]
SourceDir=c:\runtimex86
AppName=runtimex86.exe
AppVerName= BSW 1.5
DefaultDirName=c:\runtimex86
Compression=lzma
SolidCompression=yes

DirExistsWarning=no
DisableDirPage=yes
DisableProgramGroupPage=yes
Uninstallable=no