Installatieprogramma's op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Iedere keer als ik nieuwe software installeer gebeurt dat zoals het hoort in de map Program Files. Maar sinds kort verschijnt er dan ook op het bureaublad een bijbehorende nieuwe map "Installatieprogramma" . Bv voor Acrobat Reader: ruim 200 MB in Program Files maar ook nog eens ruim 100 MB in de map op het bureaublad. (Dit is géén snelkoppeling!). Welke functie heeft dat en wat moet ik daar nou mee? (ik heb geen behoefte aan een bureaublad vol met installatieptogramma's, er staan er inmiddels een stuk of 4). Het gebeurt trouwens ook in XP. Zie ik in de installatieprocedure iets over het hoofd bij het plaatsen van het programma? Staat er ergens bij instellingen iets verkeerd aangevinkt ofzo? Maar het gebeurt dus zowel op mijn Vista-laptop als op mijn gewone XP-pc.
 
Waarschijnlijk is met downloaden de setup van Acrobat op je bureaublad gezet. Deze kun je dus na de installatie verwijderen.
 
heel vreemd, ik heb het nog niet eerder gezien. maar ik denk dat er een stukje software is dat op beide pc's staat geinstalleerd en dat het niet een instelling is in de installatie of van windows.
 
Waarschijnlijk is met downloaden de setup van Acrobat op je bureaublad gezet. Deze kun je dus na de installatie verwijderen.

inderdaad, ik veronderstel dat het voornamelijk om programma's van adobe ging.

Ik heb dit namelijk ook al meegemaakt met adobe dreamweaver & photoshop ook als ik me niet vergis maar dit zijn gewoon de installatiebestanden om de installatie sneller te laten verlopen veronderstel ik.

De mappen kan je na de installatie gewoon verwijderen :thumb:
 
Bedankt! Het gaat inderdaad om Adobe-programma's. Ik wist niet dat alleen al een installatieprogramma zó omvangrijk kan zijn. Ik zal ze er af gooien. Als ik mijn software daarmee geruineerd blijk te hebben , dan trek ik wel weer aan de bel :evil:
 
Bedankt! Het gaat inderdaad om Adobe-programma's. Ik wist niet dat alleen al een installatieprogramma zó omvangrijk kan zijn. Ik zal ze er af gooien. Als ik mijn software daarmee geruineerd blijk te hebben , dan trek ik wel weer aan de bel :evil:

Geloof me, als je de programma's zelf ook niet in die mappen hebt geinstalleerd zal je sofware nog wel werken ;):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan