Installeer rechten bij gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vogelrokker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
53
Ik heb al flink zitten zoeken hier en op andere websites maar ik krijg toch nog geen goed antwoord gevonden.

Ik heb hier een notebook met xp sp2. Hij is van mijn moeder. Ik wil haar de rechten ontmenen om programma's te installeren en verwijderen. Ik heb een eigen account aan gemaakt met de voledige rechten de andere account ingesteld op beperkte rechten.

Hoe kan ik nu voorkomen dat mijn moeder programma's gaan installeren en verwijderen. Dit is namelijk nog steeds mogelijk. Ik begrijp niet goed hoe ik alles in moet stellen.

Mijn dank ik groot.
 
Trommel eens gdedit.msc in start, uitvoeren, en geef ok, daar kun je alles instellen.
Wel als beheerder met administrator rechten.

Ook eenvoudig delen uitschakelen in mapopties, krijg je een extra tabblad erbij, van de beveiliging, in Home alleen te doen als administrator in veilige modus, dan je bij de eigenschappen van bestanden of/en mappen, de rechten vastleggen.
 
Trommel eens gdedit.msc in start, uitvoeren, en geef ok, daar kun je alles instellen.
Wel als beheerder met administrator rechten.

Ook eenvoudig delen uitschakelen in mapopties, krijg je een extra tabblad erbij, van de beveiliging, in Home alleen te doen als administrator in veilige modus, dan je bij de eigenschappen van bestanden of/en mappen, de rechten vastleggen.


Het commando gdedit.msc in uitvoeren werkt niet. Dat bestand bestaat blijkbaar niet.

De rechten vast leggen op het tabblad beveiligen werkt wel, maar dat geldt volgens mij alleen bij partities met NTFS bestadssystemen. Bij een HD met een FAT systeem is dat tabblad niet beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Gebruikersrechten kun je enkel vastleggen op NT-partities, niet op FAT32, dus als je iemand beperkte rechten voor het installeren wilt opleggen moet de boot-partitie NT zijn, anders kan er altijd naar geschreven worden.

Jan
 
Gebruikersrechten kun je enkel vastleggen op NT-partities, niet op FAT32, dus als je iemand beperkte rechten voor het installeren wilt opleggen moet de boot-partitie NT zijn, anders kan er altijd naar geschreven worden.

Jan

Bedankt. Ik ben weer een stapje verder. Maar is het op een eenvoudige manier mogelijk om FAT32 om te zetten naar NT? Of moet ik dan windows opnieuw installeren? Want dan kan ik de rechten wel instellen.
 
Leesvoer daarover.

Maare, denk dat je met gpedit ook ver kan komen, als je die restricties ook op regedit en regedt32 van toepassing laat zijn.

Vergeet alleen erbij te vertellen dat het alleen in PRO zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan