Installeert niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dney

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
2
Hallo mensen,

5 dagen geleden is al een pc bij mij kapot gegaan. Hij kreeg een blauw scherm waar ik dus uit opmaakte dat mn HDD naar de ***** was. Toen ik die wilde vervangen kreeg die weer een andere fout en op een gegeven moment ging die niet eens meer aan! (alles was goed aangesloten e.d.) De pc was wel 4 jaar oud maar toch...

Toen kreeg ik een nieuwe pc die al door mijn vader gebruikt was. Deze komt uit 2004 (Paradigit) Er stond nog superveel troep van hem op en ik wilde dus gaan formatteren. Er stonden 4 partities op. Nadat ik de drie had geformatteerd vanuit windows stopte ik mijn windows home cd erin en wilde van de cd opstarten. Dat ging goed.

Toen kreeg ik alleen in het beeld de c schijf te zien en die had daar 132 gb vrije ruimte en gaf aan dat dat ook het max van de schijf was. Raar want er zit een hdd in van 200 gb en ik dacht dat je altijd alle partities kon zien?..

Ah wel..ik dus de C schijf formatteren...na een tijd was hij op 100% dus normaal krijg je dan dat hij windows gaat installeren. Maar toen kwam het volgende: een zwart schermpje...hij startte opnieuw op...en steeds weer. Achter elkaar. Opnieuw opstarten , opnieuw, opnieuw. De cd leest hij ook helemaal niet want hij draait niet.

Ik heb al geprobeerd om nieuwe hdd aan te sluiten maar dan nog leest hij erover heen. Ook een andere drive werkte niet. Ik snap er echt helemaal niks van!! Zal het dan toch aan de warmte liggen?

Help :(
 
Zet in de BIOS de boot volgorde op: CD, Floppy, HDD.
Je zult dan sowieso van CD moeten kunnen booten (tenzij de CD niet bootable is, maar dat betwijfel ik)
Het steeds opnieuw opstarten duidt erop dat instructies niet uitgevoerd kunnen worden.
Dit kan inderdaad een warmte probleem zijn met je processor, of een voedingsprobleem.
Je kunt eventueel in de BIOS ook de health status van je PC bekijken en daar zou ook CPU temperatuur bij moeten staan. Boven 70 graden is te warm, dus een andere cooler zou dan aan te raden zijn.
(Zalmann's coolen bijzonder goed, en zijn fluisterstil).

Wat de partities betreft: Hoe groot zijn die andere drie partities?
Kans is dat DOS gewoon geen goede weergave kan geven van je disk. Ik zou er niet zo heel veel waarde aan hechten.
Tenzij er nog wel data op die partities staat.... dan krijgen we een probleem dat je hdd labiel is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Het is niet raar dat hij 132 Gieg vrij geeft, want XP zonder service-packs kan niet groter herkennen.

Dus: opstarten van de XP-CD (zie: The Sorcerer) en dan een partitie maken van bijv. 20 Mb en daar XP op installeren.


Nadat je dan de servicepacks gedownload hebt kun je je HDD naar wens indelen met bijv, Partition Magic.

Greetz,

Harry.
 
Hallo!

Bedankt voor jullie informatie. Ik heb er net een andere HDD ingezet en nu is hij bezig met die te formatteren. Deze is wel maar 60 Gb. Met de andere kwam ik niet eens in de Windows setup en kon ik niets doen. Ik denk dat het dan toch iets was met de HDD maar het is zo gek; hij deed het 2 dagen geleden nog.

Dat van die 132 Gb wist ik dus helemaal niet! Moet dus maar snel die SP's downloaden =)

Bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat het nu goed gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan