installer maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
211
hoi,
weet iemand hoe ik, of kan iemand voor mij, een super simpele installer maken? ik heb 2 installermakers van download.com freeware geprobeerd, maar zetten te veel dingen er omheen die ik niet wil, wat ik namelijk wil is:

een .url snelkoppeling in het startmenu > programma's > opstarten.

Dit is voor een aantal mensen die een site willen bezoeken als ze hun computer opstarten, maar niet willen instellen als startpagina. als ik op het bureaublad een snelkoppeling aanmaak, en geef de url in, en versleep hem naar de opstarten map, dan werkt dat, maar dat hebben mensen al snel zo iets van, laat maar zitten omdat ze niet denken te weten hoe het werkt. ik merkte met een test installer ook dat hij van de snelkoppeling die ik toevoegde als bestand, een ander bestand zonder extentie maakte.
in die installer makers heb je ook opties om een website op te geven, die wordt dan wél als url aangemaakt. ik wil dus ook geen mapje van het zogenaamde "programma" die wordt aangemaakt in het menu programma's, geen uninstal er bij geinstalleerd, en het liefst een zo snel mogenlijke installatie (dus geen 10 menutjes met is dit de goede plek, wil je starten na afsluiten enz.)
Alvast bedankt,
Bart Huisman
 
Als je nou tegen die mensen zegt dat ze een URL kunnen toevoegen aan hun favorieten dat scheelt jou een installer maken en de mensen een extra programma ;)
 
Probeer deze eens:

Als ie werkt dan maak ik m je wel
 

Bijlagen

  • download.rar
    82,9 KB · Weergaven: 78
lokoloko, die werkt bijna goed, hij wijst nu nog naar jou gebruikersnaam op je eigen computer i.p.v. all users, als jem naar all users kan zetten mag jem maken voor me naar http://leden.musicalwognum.nl dank... (heb die andere dus niet geprobeerd, aangezien deze er nu al op stond...)
en devil: dan wordt hij niet opgestart bij het opstarten van de computer, worden ze er nog steeds niet aan herinnerd... ;)
 
dan wordt hij niet opgestart bij het opstarten van de computer, worden ze er nog steeds niet aan herinnerd... ;)

Persoonlijk zou ik alle webpagina's die bij mij opstarten zonder dat ik daar om vraag bannen :rolleyes:

Wat je nu doet is gebruikers iets opdragen en ik vraag me af of ze daar van gediend zijn. Naar mijn mening moet de gebruiker zelf uitmaken wanneer hij die pagina bezoekt en niet dat andersom...
 
in dit geval is het zo dat ze weten dat hij opstart als ze dit installeren, geen spyware achtig iets ;) wees gerust... ;)
 
Het hoeft ook geen spyware te zijn om irritant te zijn...

Een van de hoofdredenen waarom mensen spyware vervelend vinden is omdat het dingen doet waar de gebruiker niet om vraagt (Denk aan vensters openen en soms zelfs gegevens versturen)

Als ik het goed begrijp start na de installatie van dit meteen internet explorer o.i.d. op om naar die pagina te gaan...

Zolang jij kunt aangeven hoe je het kan verwijderen (en het voor de meest grote leek nog duidelijk is) is er niets aan de hand, zo niet dan vraag ik me af hoeveel mensen dit gaan gebruiken...
 
explorer start op met die pagina bij het opstarten van de computer inderdaad. een paar mensen zullen dit inderdaad mar gebruiken, dit zijn mensen die wel elke dag naar de site willen, maar het gewoon vergeten. dus op deze manier "denken" ze er wel aan... is dus ook niet ongevraagd de pagina bezoeken, ze willen er elke dag heen...
 
Hier is ie:



BTW ''geefjemening.tk is verbeterd, nu makkelijker in te schrijven..'' inschrijving werkt helemaal niet op t moment
 

Bijlagen

  • Musical wognum.rar
    81,3 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan