installeren 98 van floppy disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
hallo,

Ik wil graag windows 98 second edition op mijn computer installeren, maar ik heb geen bootable windows 98 cd rom. Nu heb ik een bootable floppy disk voor windows 98 om zo mijn cd rom windows 98 op te kunnen starten, maar het wil niet echt lukken.

Wat er gebeurt is het volgende:
allereerst krijg ik de vermelding dat de diagnostic tools succesvol op drive d: geladen zijn. en ook de vermelding: drive e: =driver mcxd001 unit 0. en nog veel meer informatie.

Daarna kan ik kiezen voor:
1. start computer with cd-rom support
2. start computer without cd-rom support
3. help file

Ik heb de help file bekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van.
als ik optie 1 of 2 kies komt er daarna een
a:/>
Ik heb geen idee wat ik achter de prompt in moet toetsen om mijn cd rom opgestart te krijgen.

Iemand enige suggesties/oplossingen?

Ik hoor het graag.

Groeten, Leonie
 
Start je pc met de opstartdiskette opnieuw op en kies voor optie 1. Ik wacht wel even. Als je tenminste nog niet slaapt.

EDIT: Heb een typfout gemaakt, heb het aangepast, sorry.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je hier ook alles in één keer vertellen hoe je dat karwei moet gaan klaren, maar het is toch veel beter om het stap voor stap te gaan doen.

Dennis.
 
Ja dat is inderdaad handiger, maar ik heb hier 2 computers en maar 1 muis, 1 toetsenbord en 1 beeldscherm.

De computer waar ik nu achter zit die doet het goed, maar op die andere moet dus windows 98 gezet worden en als ik die andere computer heb aanstaan kan ik niet meer bij het internet en niet meer lezen wat je me voor hulp schrijft, behalve natuurlijk als ik alles eerst weer omgooi enz...

duzz, als je me een aantal stappen vooruit zou willen beschrijven, dan ben ik je zeeeeer dankbaar!

Groetjes, Leonie
 
EDIT: Door een typfout heb ik dit bericht even moeten aanpassen, sorry leonie.

Tijdens de opstart optie 1 te kiezen!


De eerste aanwijzing heb je al. Hierna onderstaande handelingen uitvoeren.

1) Typ e: en geef een enter.
2) Typ cd\win98 en geef een enter.
3) Typ setup en geef een enter.

Windows wordt nu geïnstalleerd.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
okay, ik had het ondertussen al een keer geprobeerd, maar ik ga het nog een keer proberen.

Thanx.

Groeten, Leonie
 
Geplaatst door goudvis123
okay, ik had het ondertussen al een keer geprobeerd, maar ik ga het nog een keer proberen.

Thanx.

Groeten, Leonie
Het spijt mij, hoop dat je niet boos bent op mij.

Dennis.
 
nee hoor. Ik ben al lang blij dat je me helpt!!

Ik heb het ondertussen nog een keer geprobeerd, maar nu met optie 1, maar ik krijg dezelfde vermelding als bij optie 2 na het intypen van cd\win98 na d:/> en die vermelding is: Invalid Directory

Nog meer suggesties/ideeën zijn zeer welkom.

Groeten, Leonie
 
Geplaatst door goudvis123
nee hoor. Ik ben al lang blij dat je me helpt!!
Gelukkig.
Geplaatst door goudvis123

Ik heb het ondertussen nog een keer geprobeerd, maar nu met optie 1, maar ik krijg dezelfde vermelding als bij optie 2 na het intypen van cd\win98 na d:/> en die vermelding is: Invalid Directory

Nog meer suggesties/ideeën zijn zeer welkom.

Groeten, Leonie

Je moet bij punt 1 e: intypen en vervolgens een enter te geven. Ik had aanvankelijk d: geschreven, maar dat was fout. Nu moet je echt kwaad op mij worden, dat heb ik gewoon verdiend, leonie. Sorry. Allemaal ook in de haast gegaan, omdat ik dacht dat je al zou gaan slapen.

Dennis.
 
Nee hoor ben nog steeds niet boos :) Ik ga het gewoon nog een keer proberen.

Groetjes, Leonie
 
het station d is namelijk een zogeheten ramdrive, een virtuele drive zeg maar, de bestanden die daar staan zijn copieën v.d. diskette en dienen als hulpmiddelen, maar die drive heb je verder niet nodig. De e drive is de echte fysieke drive van je cd-rom speler.

Dennis.
 
Geplaatst door goudvis123
Nee hoor ben nog steeds niet boos :) Ik ga het gewoon nog een keer proberen.

Groetjes, Leonie
Bedankt voor je begrip. Ik vind namelijk erg stom van mij dat ik die typfout maakte.

Groetjes,

Dennis.
 
Terwijl je nog bezig bent ga ik toch nog even verder door met die d en e stations.

Stel dat de installatie gelukt is en je verder maar één cd-rom speler hebt en ook geen brander, dan zal de e station(station=drive) gaan verdwijnen en is de driveletter voor je cd-rom speler een d geworden.

En de ramdrive die de driveletter d had is ook verdwenen, want dat is maar een tijdelijk hulpmiddel, daarbij wordt uit een stukje interngeheugen gebruik gemaakt voor die virtueledrive.

Dus als de installatie gelukt is, heb je 3 driveletters: a = diskettedrive, c = HD en d = cd-rom drive.

Dennis.
 
Je bent toch nog bezig met de installatie, dus hier alvast wat stappen die leiden tot een internetverbinding voor Windows '98.

Als de installatie gelukt is en je ook een internetverbinding wilt hebben doe dan het volgende:

1) Start je browser(al heb je nog geen verbinding)
2) Klik op Extra/Internetopties
3) Klik op het tabblad verbindingen
4) Klik op Instellingen
5) Klik op het onderste rondje(voor een LAN-verbinding) en klik op Volgende.
6) Klik alweer op het onderste rondje(een verbinding via LAN maken) en klik op Volgende.
7) Zet een vinkje op het bovenste vierkantjes(of er staat al een vinkje) en klik op Volgende.
8) Klik op het onderste rondje en klik op Volgende.
9) Klik op Voltooien.

Dennis.

PS. Ik ga ervan uit, dat je ook een netwerkkaart hebt en dat die door Windows als een goed functioneren apparaat wordt herkend.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het voor jou het niet erg meevalt om te gaan werken met 2 pc's waarvan de ene pc geen muis, toetsenbord en een beeldscherm heeft.

Je kunt mij daarom omtrent de voortgang(tenzij je nu al slaapt) v.d. installatie geen bericht sturen, of het lukte je in het begin al helemaal niet. Ik moet maar even gissen nu.

Anders kijken we morgen wel verder.

Groetjes,

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan