Installeren canoscan lide 20 op W-XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Ik heb mijn scanner, die het jarenlang deed, gegeven aan mijn vriendin, die ook XP heeft.
Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet geïnstalleerd. Ik heb de installatie-CD geprobeerd, ik heb drivers op internet opgezocht en steeds mislukte het. Bij mijn eigen schijfje liep de PC steeds vast. Bij drivers van Internet werd het installeren steeds direct afgebroken. Wat kan het zijn?

Moeilijk te zeggen. Wat vaak verkeerd gaat is dat eerst de scanner wordt aangesloten en daarna naar de software gekeken wordt. Manuals schrijven vaak uitdrukkelijk de omgekeerde volgorde voor, (dus eerst installeren, dan aansluiten) om te voorkomen dat XP zelf al iets installeert voor je scanner wat vervolgens niet werkt. Je zou eens alle drivers voor je scanner kunnen verwijderen en grondig opruimen met CCleaner, en het opnieuw proberen in de juiste volgorde.

Werken de USB poorten ook goed van haar pc?
Zit de scanner niet op een underpowered hubje of iets?

Bedankt voor het antwoorden. Na een avondje ploeteren en nog beter een nachtje goed slapen, viel er een kwartje en dat bleek op de goede plaats gevallen te zijn.
Doordat mijn eigen PC overleed heb ik nu een nieuwe machine met W7. De verkoper had het missende bestand van de oude PC naar de nieuwe overgezet. Ik wist welk bestand dat moest zijn, want bij de installatiepoging op de PC van mijn vriendin kwam ik die naam tegen. Het heeft de duistere naam CNQSG70.
Toen ik dat bestand met pad en al had overgezet, bleek de scanner te werken!
Ondertussen heb ik je ook aan het werk gezet. Bedankt in ieder geval!

Oke, goed dat je de oorzaak gevonden hebt, zo'n ontbrekend bestandje daar kom je erg moeilijk achter als je geen duidelijke foutmelding krijgt.
Bedankt voor het plaatsen van de oplossing. :thumb:

Help!

Hallo,

Ook ik heb een probleem met installeren van mijn Canoscan lide 20 op Windows 7. Ook al geprobeert om de drivers op te zoeken & eerst te installeren maar ik kan er helemaal geen wijs uit :(
Weet iemand hoe ik de scanner kan installeren?

Re: Help!

Volgens de winkel waar ik de canoscan lide 20 ooit kocht (en waarmee ik altijd naar tevredenheid zaken doe) kan deze scanner niet werken met de 64-bits versie van Windows 7. Ik heb de mijne gegeven aan mijn vriendin die XP heeft en mijn probleem (nu opgelost) was hem op XP te installeren. Ik denk dat hij wel werkt met de 32-bits versie, maar daarmee kan ik je niet helpen. Iemand anders misschien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan