Installeren draadloos netwerk lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rachelina

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Berichten
18
Goedenacht,

Ik zit mij hier op dit late uur op te vreten van irritatie. Vorig jaar heb ik een laptop gekocht en daarbij ook meteen een Philips Wireless Networking Starterkit. De verkoper én mijn (toen toekomstige) ex verzekerden mij beiden dat het appeltje eitje was om deze op mijn computer te installeren, zodat ik vanaf mijn laptop draadloos kan internetten. So far so good, het pakket heeft 3/4 jaar achterin mijn kast gelegen en vanavond dan toch de goede moed opgepakt om het installatieproces aan te gaan, daar ik mijn laptop van plan ben ook daadwerkelijk te gaan gebruiken naast mijn computer.

Alles loopt op rolletjes tot het moment dat ik mijn wachtwoord + gebruikersnaam in moet vullen. Deze had ik destijds al opnieuw bij mijn provider Telfort (ADSL) opgevraagd aangezien ik deze, als chaoot zijnde, uiteraard al lang zoek had gemaakt. Ik heb de gebruikersnaam en het wachtwoord overgenomen en op ok geklikt, vervolgens gaat het apparaat alles opslaan en krijg ik dit ...

"U heeft geen toegang tot internet. Controleer uw parameters en de kabelverbinding en probeer het nogmaals a.u.b."

Ik dacht eerst dat het aan het wachtwoord zou liggen, er stonden 3 gebruikersnamen + 3 wachtwoorden op het informatieformulier (voor contact/internet/mail, internet leek mij de meest voor de hand liggende optie). Ik heb ze allemaal geprobeerd, bij allen hetzelfde resultaat. Maar tot mijn verbazing dus geen error dat de gebruikersnaam en het wachtwoord incorrect is! Op de site van Telfort heb ik zelfs, met succes, mijn wachtwoord veranderd en het met nieuw wachtwoord nog een keer geprobeerd. Wederom dezelfde melding.

Alle kabels zitten goed, de lampjes op de draadloze router branden en ik het precies gedaan wat ik volgens de installatieprocedure moest doen (kabel van computer naar draadloos router, kabel van draadloos router naar Telfort router). Als ik de internetkabel (van pc naar draadloos router) uit de router trek en rechtstreeks in de Telfort Router plug heb ik wel gewoon internet. Dus het probleem zit hem ergens anders in, maar waar in?

Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik dacht, dit doe ik even, maar ik zit nu al 2 uur te prutsen en ik sta op het punt om mijn computer vannacht buiten te laten slapen ;)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rachelina
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wanneer je - in plaats van een pc - een router op de modem van telfort aansluit, moet je eerst ook het modem uitzetten.
Andere vraag: gaat het om een modem van telfort, of om een modem/router (een combinatie dus).
In het eerste geval is er slechts één netwerkkabel-aansluiting voor een computer op de modem aanwezig. Is het een combi, dan zitten er meerdere (meestal vier)kabelaansluitingen op.
 
Hallo,

Gezellig, nog een nachtbraker! ;)
Ik denk dat het een combi is want er zijn 4 lan mogelijkheden, het is voor bellen en internet maar ik gebruik hem alleen voor internet. Wat dat router uitzetten betreft, ik heb het zojuist geprobeer maar helaas zonder succes. Ik heb op mijn laptop wel de bijgeleverde USB reeds geinstalleerd, dat ging probleemloos. Alleen nu geeft hij aan dat ik een uitstekende verbinding heb wat helaas niet het geval is. Op mijn laptop ook geprobeerd de router/modem/combi (ik ben er niet zo in thuis ;)) te installeren maar ik krijgt exact dezelfde melding.

Groeten,
Rachelina
 
je zal alles even uit moeten zetten(van stroom af)min. 30 sec dan als eerste modem aan als tweede router aan en als laatste computer(s) aan.
als dat gebeurd is dan even graag resultaat hier posten
succes:thumb:
 
Ik heb alles uitgezet en in de juiste volgorde weer aangezet, probeer nu de hele bende weer op mijn laptop te installeren en op het punt waar hij mijn parameters op gaat slaan (nadat ik gebruikersnaam + wachtwoord heb ingevuld) vallen nu opeens alle lichtjes van de draadloze router spontaan uit (behalve het lampje die aangeeft dat hij is aangesloten op een stopcontact) en geeft mijn laptop de melding

"unknown decive to install !!!"

Inclusief de uitroeptekens, no kidding.
Als ik dan op OK klik, krijg ik de volgende melding:

"SNB5600-verbindingstest mislukt! Controleer de kabelverbinding ..."

En die kabelverbinding is goed, na die melding gaan de lampjes ook vanzelf weer branden, alleen zodra ik het opnieuw probeer begint het weer van voren af aan.

Nu ben ik nog verwarder dan daarnet ;)
 
Hoi,
Het is nog niet opgelost nee, helaas krijg ik na het proberen van bovenstaande tips dus juist nog meer foutmeldingen dus ben alleen maar verder van huis ;)
Waarom ik 2 routers gebruik, mja ik volgde eigenlijk gewoon exact op wat de draadloze router mij vertelde, ik moest dus idd een kabel in Lan en Wan doen. En die modem van Telfort moet ik, naar zo neem ik aan, wel blijven gebruiken want anders krijg ik geen internet meer van telfort en dan heb ik ook niets aan een draadloos netwerk.. Of ben ik nu gek? ;)

Mijn idee was ook om mijn vaste computer gewoon ingeplugd te houden in het Telfort modem, dan heb ik 2x zo snel internet en dat wil ik wel graag behouden. Maar ik wilde die draadloze router er tussen zetten zodat ik met de daarbij geleverde USB wel draadloos internet heb op mijn laptop, zo was het idee.

Maar goed, zoals ik al aangaf, eerst kreeg ik die melding over parameters en internetkabels en nu herkent hij het hele apparaat niet eens meer dus ik weet het even niet meer..
 
Laatst bewerkt:
je kan het eens proberen met alleen je draadloze router, de instellingen van de telfort site zijn .

Wat zijn de netwerkinstellingen?
(handig voor als u een modem gebruikt dat u niet via Telfort heeft besteld)
De netwerkinstellingen zijn de instellingen die u in uw modem moet zetten, om te kunnen internetten via Telfort Internet.
In het modem dat u van Telfort krijgt zijn deze instellingen reeds aanwezig. Als u een eigen modem heeft, zult u deze zelf in moeten stellen.
Hieronder staan de algemene instellingen. Het kan zijn dat deze er in uw modem anders uitzien.

Als u er niet uitkomt, kunt u contact opnemen met de fabrikant van uw modem en hen deze instellingen geven. Zij kunnen u dan helpen met het instellen van uw modem voor het Telfort netwerk.

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch


Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.


wil je de zyxel blijven gebruiken dan de kabel in de LAN poort van de zyxel en in de LAN poort van de philips.
en in de philips de DHCP uitschakelen.

hier nog een beschrijving http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=816
 
Ik vind het een prachtige omschrijving en het ziet er dodelijk simpel uit, maar eer ik daar kom moet ik toch echt de aanwijzingen van de router zelf opvolgen. Ik kan niet inloggen op mijn router want hij is nog niet aangesloten op mijn computer, ik kan hem niet aansluiten omdat hij in eerste instantie de verbinding niet kon vinden en toen ik de tips uit dit topic ging uitproberen gaf hij aan het apparaat niet te herkennen. Ik ben dankbaar voor de hulp, echt, maar jullie denken volgens mij een stap te ver, ik kan daar niet komen zolang mijn computer het hele modem niet herkent of er verbinding mee kan maken...
 
heb je wel alleen de philips router met een utp kabel in de lanpoort, verbonden met je computer of laptop? dus nog niet aan internet.

dan via 192.168.?.? in je router de instellingen goed zetten.
 
Ik heb het zojuist weer op mijn pc geprobeerd, krijg niet meer de melding dat hij de router niet herkende dus dat is weer 1 stap vooruit!

Van de aanwijzingen geleverd bij de router moet ik 1 kabel van de modem in de WAN poort van de router doen en 1 kabel van de computer naar de LAN poort op de router. Dan gaat hij zelf verbinding zoeken en dat lukt dus niet.

Zojuist geprobeerd wat jij aangeeft, met de kabel alleen via computer en LAN poort op de router en dan naar 192.168.1.1 surfen. Echter ik zal wel blond zijn, maar deze site pakt hij niet omdat ik niet ben aangesloten op internet en Firefox aangeeft op offline modus te werken en niet op het web kan.
 
Ik probeer net in online modus naar 192.168.?.? te gaan en dan pakt hij hem ook niet, I'm confuzzled.
 
Thanks! Weer een stap verder, ik heb het ip adres achterhaald en exact gedaan wat er in de howto stond. Het LAN IP adres van de router ingesteld op 192.168.1.1 en de DHCP server uitgeschakeld. So far so good, router weer volgens de gebruiksaanwijzingen geprobeerd aan te sluiten en terug naar probleem 1. De computer herkent opeens de hele router niet meer dus ik kom niet eens meer door de verbindingstest heen.

Ik begin te geloven dat ik een hele grove miskoop heb gedaan:confused:
 
hoe zegt jou gebruiksaanwijzing hoe je hem moet aansluiten?

het is niet anders dan internet vanuit je isra punt( de muur ) in de zyxel.

vanaf de zyxel met je utp kabel in de lanpoort naar je philips in de lanpoort.

nu alles uitzetten en beginnen met je zyxel op te starten, als deze klaar is je philips opstarten, als deze klaar is je laptop of computer aanzetten.

nu moet je internet het doen, daarna nog wel even je beveiliging instellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ik probeer nog wat andere dingen en probeerde weer naar, in dit geval, 192.168.1.1 (aangezien ik het moest veranderen van 192.168.1.2 naar 192.168.1.1) te gaan terwijl de router was gekoppeld aan mijn computer: krijg ik net zo leuk weer de melding dat firefox in offline modus staat. Het oude nummer geprobeerd, zelfde melding. Dus vreugedansje, ik kan niet eens meer de routerinstellingen veranderen. :shocked:

Ik ga het opgeven, ik word gillend gek, weggegooid geld en weggegooide moeite, mijn excuses.
 
hoe zegt jou gebruiksaanwijzing hoe je hem moet aansluiten?

het is niet anders dan internet vanuit je isra punt( de muur ) in de zyxel.

vanaf de zyxel met je utp kabel in de lanpoort naar je philips in de lanpoort.

nu moet je internet het doen, daarna nog wel even je beveiliging instellen.

De gebruiksaanwijzing zegt heel simpel met een utp kabel van de zyxel LAN naar de Phillips WAN. Dan een utp kabel van de computer naar de Phillips LAN.

Nu moet hij het doen. Ja. Maar hij doet het dus niet. ;)
 
in de philips NIET in de WAN maar in de LAN

In de gebruiksaanwijzing spreken ze echt specifiek over WAN. Maar ik heb het ook met LAN geprobeerd, dan hoeft hij niet eens na te denken en zegt hij meteen dat ik de internetkabels moet controleren omdat er geen verbinding gemaakt kan worden de Philips modem.

Wat betreft die site 192.168.1.1. Ik kom nu wel weer op de beginpagina maar zodra ik op Home Network Settings klik of welke andere link dan ook, krijg ik niets geladen, zelfs niet als ik internet heb. Dus ik ben bang dat hij de router nu niet meer herkend omdat ik dat nummber heb veranderd, en nu kan ik niets meer aanpassen in mijn router omdat ik daar niet meer kan komen. Het zou allemaal zo simpel moeten zijn maar het probleem verergerd juist met alles wat ik probeer.
 
als je de philips reset, zit meestal een gaatje achterin waar je een spelt in kan duwen, dan zijn al je instellingen weer standaard zoals je begon.
koppel nu je zyxel af en gebruik alleen je philips
sluit je philips aan met een utp kabel aan je computer. type in je explore adresbalk 192.168.1.2 nu kom je in je router.
vul hier de gegevens van Telfort in

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch


Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

sluit nu je router aan het israpunt aan en herstart alles. zo heb je de zyxel router niet nodig

je woont niet toevallig in de buurt van Wormerveer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan