Goedenacht,
Ik zit mij hier op dit late uur op te vreten van irritatie. Vorig jaar heb ik een laptop gekocht en daarbij ook meteen een Philips Wireless Networking Starterkit. De verkoper én mijn (toen toekomstige) ex verzekerden mij beiden dat het appeltje eitje was om deze op mijn computer te installeren, zodat ik vanaf mijn laptop draadloos kan internetten. So far so good, het pakket heeft 3/4 jaar achterin mijn kast gelegen en vanavond dan toch de goede moed opgepakt om het installatieproces aan te gaan, daar ik mijn laptop van plan ben ook daadwerkelijk te gaan gebruiken naast mijn computer.
Alles loopt op rolletjes tot het moment dat ik mijn wachtwoord + gebruikersnaam in moet vullen. Deze had ik destijds al opnieuw bij mijn provider Telfort (ADSL) opgevraagd aangezien ik deze, als chaoot zijnde, uiteraard al lang zoek had gemaakt. Ik heb de gebruikersnaam en het wachtwoord overgenomen en op ok geklikt, vervolgens gaat het apparaat alles opslaan en krijg ik dit ...
"U heeft geen toegang tot internet. Controleer uw parameters en de kabelverbinding en probeer het nogmaals a.u.b."
Ik dacht eerst dat het aan het wachtwoord zou liggen, er stonden 3 gebruikersnamen + 3 wachtwoorden op het informatieformulier (voor contact/internet/mail, internet leek mij de meest voor de hand liggende optie). Ik heb ze allemaal geprobeerd, bij allen hetzelfde resultaat. Maar tot mijn verbazing dus geen error dat de gebruikersnaam en het wachtwoord incorrect is! Op de site van Telfort heb ik zelfs, met succes, mijn wachtwoord veranderd en het met nieuw wachtwoord nog een keer geprobeerd. Wederom dezelfde melding.
Alle kabels zitten goed, de lampjes op de draadloze router branden en ik het precies gedaan wat ik volgens de installatieprocedure moest doen (kabel van computer naar draadloos router, kabel van draadloos router naar Telfort router). Als ik de internetkabel (van pc naar draadloos router) uit de router trek en rechtstreeks in de Telfort Router plug heb ik wel gewoon internet. Dus het probleem zit hem ergens anders in, maar waar in?
Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik dacht, dit doe ik even, maar ik zit nu al 2 uur te prutsen en ik sta op het punt om mijn computer vannacht buiten te laten slapen
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Rachelina
Ik zit mij hier op dit late uur op te vreten van irritatie. Vorig jaar heb ik een laptop gekocht en daarbij ook meteen een Philips Wireless Networking Starterkit. De verkoper én mijn (toen toekomstige) ex verzekerden mij beiden dat het appeltje eitje was om deze op mijn computer te installeren, zodat ik vanaf mijn laptop draadloos kan internetten. So far so good, het pakket heeft 3/4 jaar achterin mijn kast gelegen en vanavond dan toch de goede moed opgepakt om het installatieproces aan te gaan, daar ik mijn laptop van plan ben ook daadwerkelijk te gaan gebruiken naast mijn computer.
Alles loopt op rolletjes tot het moment dat ik mijn wachtwoord + gebruikersnaam in moet vullen. Deze had ik destijds al opnieuw bij mijn provider Telfort (ADSL) opgevraagd aangezien ik deze, als chaoot zijnde, uiteraard al lang zoek had gemaakt. Ik heb de gebruikersnaam en het wachtwoord overgenomen en op ok geklikt, vervolgens gaat het apparaat alles opslaan en krijg ik dit ...
"U heeft geen toegang tot internet. Controleer uw parameters en de kabelverbinding en probeer het nogmaals a.u.b."
Ik dacht eerst dat het aan het wachtwoord zou liggen, er stonden 3 gebruikersnamen + 3 wachtwoorden op het informatieformulier (voor contact/internet/mail, internet leek mij de meest voor de hand liggende optie). Ik heb ze allemaal geprobeerd, bij allen hetzelfde resultaat. Maar tot mijn verbazing dus geen error dat de gebruikersnaam en het wachtwoord incorrect is! Op de site van Telfort heb ik zelfs, met succes, mijn wachtwoord veranderd en het met nieuw wachtwoord nog een keer geprobeerd. Wederom dezelfde melding.
Alle kabels zitten goed, de lampjes op de draadloze router branden en ik het precies gedaan wat ik volgens de installatieprocedure moest doen (kabel van computer naar draadloos router, kabel van draadloos router naar Telfort router). Als ik de internetkabel (van pc naar draadloos router) uit de router trek en rechtstreeks in de Telfort Router plug heb ik wel gewoon internet. Dus het probleem zit hem ergens anders in, maar waar in?
Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik dacht, dit doe ik even, maar ik zit nu al 2 uur te prutsen en ik sta op het punt om mijn computer vannacht buiten te laten slapen
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Rachelina
Laatst bewerkt: