Installeren Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radagast

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2005
Berichten
37
Om te experimenteren met Linux heb ik Mandrake 10.1 geïnstalleerd. Dit ging volgens mij goed want aan het einde van de installatie verscheen Firefox en kon ik browsen.

Firefox wordt alleen niet getoond in het start menu. Daar staan nog steeds Konqureor en Mozilla. Hoe pas ik dit aan?
 
Nee, Mozilla heeft ook een aparte browser die voorheen Netscape was.

Ik wil dus echt Firefox installeren.
 
heb je misschien perongeluk het hele pakket (mail en browser ineen) gedownload in plaats van alleen firefox?
 
Nee, ik heb echt de tar van de website van Firefox gedownload.

Wat is normaal gesproken de manier om software van Internet te installeren? Ik had iets gevonden wat de tar uitpakte en waarmee ik een install kon uitvoeren, maar iets zegt me dat ik het niet helemaal goed heb gedaan. In welke directory installeer je normaal gesproken Linux software?
 
Controleer eens of firefox geïnstalleerd is: "find / -name firefox".
 
wanneer firefox geinstalleerd is zou je hem op kunnen starten met het commando: mozilla-firefox
In sommige distributies volstaat het commando: firefox

Dit commando kun je intypen in de box die je krijgt door op Alt+F2 te drukken of je kunt het in de terminal intypen.

Om hem toe te voegen aan je KDE menu klik je met de rechter muisknop op de "start" knop en kies je de menubewerker. In de menubewerker selecteer je het (sub)menu waaraan je firefox wilt toevoegen. Vervolgens klik je op de knop "Nieuw Item" in de werkbalk. Je wordt dan om een naam gevraagd. Vul hier bijvoorbeeld "Firefox" in. In het rechter gedeelte van het venster vul je bij commando "mozilla-firefox" (of "firefox") in (zonder aanhalingstekens). Door op het icoontje te klikken kun je het juiste icoontje selecteren.

Desgewenst kun je ook nog een sneltoets instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan