Installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Ik probeer op mijn pc Windows XP Home Edition te installeren, dit lukt echter niet.
Als ik de pc van de CD opstart, kan ik gewoon partitie maken, formatteren, maar daarna, bij het kopiëren
van de bestanden, krijg ik de melding dat een bestand niet gekopieerd kan worden, als ik op ENTER druk, probeert
Windows opnieuw, wat ook niet lukt. Druk ik op ESC, slaat Windows het bestand over, maar dan is er wel weer een
ander bestand wat niet gekopieerd kan worden. Aan de CD ligt het niet, want Vista installeren wil ook niet. Het ligt
ook niet aan de CD speler, want die is niet vervangen, en het probleem blijft aanhouden.
Kan iemand helpen?

Alvast bedankt.
 
Zulke problemen zijn meestal te herleiden naar of de bron of het doel.
In dit geval kan het de cd/cd-drive zijn of de hardeschijf in het systeem.

Ik zou aanraden om een bootcd te downloaden zoals http://www.ultimatebootcd.com/ en daarmee je hardeschijf te testen.
Is alles in orde? Dan is het installeren vanaf usb een optie. Er zijn veel handleidingen op internet te vinden hoe je dit kunt doen, zoals bijv. deze van pc-active.

Success er mee.
 
Let op: Als de XP cd niet SP2 of SP3 in zich heeft, dan is er een probleem als partities van groter dan (uit mijn hoofd) 136 GB worden gebruikt.
Probeer het zo: Verwijder alle partities, en maak er daarna 1 aan van 100 GB. Laat de rest niet-gepartitioneerd.
Probeer dan opnieuw te installeren.

PS: Natuurlijk is niet uit te sluiten dat de CD niet compleet is, niet goed gebrand is, de CD/DVD lens smerig is en dus leesproblemen geeft etc.

Tijs.
 
De harde schijf is 40 GB, dat is het probleem dus niet, de CD is ook niet vies. Op de harde schijf zijn geen fouten, gecheckt met Ultimate Boot CD, ik ben nu memory aan het checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan