Installeren netwerk adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Y@Nn!çK

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2002
Ik heb dus het volgende probleem, heb win98 trug op me pc moeten zetten. geen probleem maar dan wil ik men netwerk kaart(en) installeren, vr de ene gaat die automatisch, de andere niet .... ok ik steek de instal cd in ... zegt hij dat het besturingsprogramma niet kan gevonden worden ! ik kan hier totaal niet aan uit. onder win xp ging dit perfect! iemand die een oplossing weet ?

je moet em zelf verwijzen naar de juiste map op je cd'tje
waarchijnlijk heet dat mapje drivers, en daarna win9xx.
dus niet xp, die heeft de meeste drivers al onboard, win98 meestal niet,moet je handmatig doen.

ok dat is nu gelukt, thx ! maar nu is er nog een probleem. bij men aparaatbeheer staat er nu nog iets wat niet werkt namelijk ndis2-stuurprogramma. daardoor werkt het blijkbaar nog niet !!! en krijg het ook niet geinstalleerd, hij vraagt naar netgen.cat, maar dit vind ik nergens :( hellup ?

netgen.cat

Dit bestand staat op Windows 98 cd-rom (Catalog3.cab).
Verwijs in de installatiewizard bij bladeren naar D:\WIN98 en druk op ENTER of OK.

sgrav000

Het oplossen van het ene probleem lijkt gewoon een ander te creeren :( ook dit is nu gelukt, waarvoor mij dank :) maar nu geef men NIC de volgende fout : de NDIS.VXD, NTKERN.VXD- aparaatlaadprogrammas kunnen het stuurprogramma voor dit aparaat niet laden.

dan zeggen ze dat ik dit kan oplossen door het stuurprogramma bij te werken, dit doe ik, maar het is nog steeds hetzelfde :o

Probeer de installatie uit te voeren zonder achtergrondprogramma's . Dus schakel via ctrl-alt-del de achtergrondprogramma's waaronder virusscanners uit of via msconfig/algemeen : 'opstartprogramma's uitschakelen' uit door het vinkje te verwijderen. Probeer zo alles nog eens opnieuw te installeren.

sgrav000

Probleem is opgelost, ik heb gewoon alle NIC's verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het gewoon. raar marja :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan