Installeren Norton Antivirus 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela1974

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ik probeer de Norton Antivirus 2005 te installeren. Ik krijg bij installatie de foutmelding Het installeren is mislukt. Wilt U het opnieuw proberen? Ik heb mijn systeem al op virussen gescand, heb alle tijdelijke bestanden verwijdert en mijn computer start op met no programs loading.
Ik probeer al dagen via de symantec site ondersteuning te krijgen, maar ze hebben het erg druk.
Wie kan mij helpen met een tip?

Zit er nog een andere versie of achtergebleven restanten op de computer.
Staat er tijdens het installeren een firewall aan, andere programma's open ?

Er zit geen andere versie meer op van Norton, want die heb ik al verwijderd. Ik ga met de 2e tip aan de gang, hoop dat het lukt.

Ik kom er niet uit hoor. De firewall van Windows is uitgezet voordat ik de Norton probeer te installeren. Heb alle instructies uit de link opgevolgd, nog steeds geen resultaat. Nog meer tips??

IK HEB DIT ALLEMAAL GEPROBEERD:
controle op virussen
controle of de taakplanner service gestart is
verwijderen van restanten van eerdere installaties (ccremove.reg)
symantec common folder hernoemt en later verwijdert
alle symantec produkten uit de software verwijdert
de windows installer clean up utility gebruikt
verwijderen alle symantec folders
verwijderen symantec registry keys
alle tijdelijke bestanden met %temp% verwijdert
de computer start op met selectieve startup (no programs running)

Ik heb het zelfde probleem gehad. Waarschijnlijk heb jij een illegale versie van Norton. Norton laat zich niet overschrijven. Als je denkt dat je alles van Norton van je pc hebt verwijderd heb je het mis. Er blijven bestanden van norton op je pc staan die je er met geen mogenlijkheid af kan krijgen. ik moest noodgedwongen op een andere virusscanner overgaan. Pas toen ik een virus kreeg en mijn pc opnieuw moest installeren kon ik pas de versie van norton 2004 erop krijgen....ik krijg straks hetzefde probleem met norton 2005...die krijg ik er dus echt niet op...of ik moet mijn pc eerst leeghalen...of is er inderdaad een oplossing?????
groet,

Dat is bij mij niet het geval. Vorige versie was ook een legale versie, net als de nieuwe versie 2005.

Geplaatst door g.baay
Ik heb het zelfde probleem gehad. Waarschijnlijk heb jij een illegale versie van Norton. Norton laat zich niet overschrijven. Als je denkt dat je alles van Norton van je pc hebt verwijderd heb je het mis. Er blijven bestanden van norton op je pc staan die je er met geen mogenlijkheid af kan krijgen. ik moest noodgedwongen op een andere virusscanner overgaan. Pas toen ik een virus kreeg en mijn pc opnieuw moest installeren kon ik pas de versie van norton 2004 erop krijgen....ik krijg straks hetzefde probleem met norton 2005...die krijg ik er dus echt niet op...of ik moet mijn pc eerst leeghalen...of is er inderdaad een oplossing?????
groet,

Symantec heeft speciale verwijderprogramma's voor Norton.

Is dat een ingewikkelde klus, mijn computer leeghalen? Ik heb niet zo heel veel verstand van computers.......

Overigens....ik heb mijn oude norton 2004 verwijdert met de verwijderingssoftware van Norton.

je kunt nog proberen via een programma als regcleaner
alle registerrestanten t e verwijderen.

regcleaner

Norton 2005 ,, gewoon installeren. Je hoeft niet oude norton 2004 niet te verwijderen.

2005 vraagt wel de product key. Dus een illegale kopie zou niet werken. ( tenzij.....)

Maar dat terzijde aangenomen dat het hier om de legale versie gaat.

gr. Marcel

Ik heb hetzelfde en ook alles geprobeerd, bij mij stopt ie bij MSVCRT. K heb m ook geprobeerd op een bijna kale pc (niets van symantec meer in het register oid).

Verder zelfde cd-rom getest bij andere pc's en daar doet ie het wel gewoon...

Wat voor PC heb jij? Bij mij doet het probleem zich voor op een medion (nieuwste Aldi pc)

Welke versie van DirectX heb je. Als die lager is dan 8.0 zal dat het probleem zijn.
Nu kun je DirectX 9.0.c krijgen.

Dit is maar een gok!

ik ben inmiddels gestopt met norton, er waren teveel register fouten door een hele oude installatie van Norton Internet Security. Ik stap nu dus over naar Mcafee........:confused:

Dat was ik ook van plan, maar ik heb Norton al aangeschaft via bol.com en ook al betaald. Ik heb meerdere malen geprobeerd met de klantenservice in contact te komen. Tevergeefs...
Ik heb mijn schijf geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Norton werkt nu goed, ik durf alleen geen service pack 2 te installeren. Kan iemand mij vertellen of dit wel of niet is aan te raden ivm Norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan