installeren op externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
121
Ik heb een Acer laptop met Windows Vista.
Ik wil op een externe harde schijf Windows 7 installeren. Dit omdat ik op mijn interne HD geen ruimte meer heb voor een partitie voor W7 als dual boot. Dus: ik wil in totaal 2 besturing systemen kunnen gebruiken.
Is dat mogelijk? Moet ik dan in de bios mijn opstart item aanpassen, als ik met W7 wil werken, of kan ik dit ook middels dual boot menu doen?
Heb ik nog iets te maken met specifieke drivers voor mijn laptop?
Blijft mijn Vista versie ongewijzigd?
 
Ik vermoed dat het niet kan, omdat je externe harde schijf via de USB poort is verbonden. Hier heb je speciale usb sticks voor (U3 dacht ik) maar die zijn er nog niet in externe harde schijf uitvoering als ik me niet vergis.

Kun je niet (wat veel gemakkelijker is) bestanden van je interne harde schijf naar je externe verplaatsen en dan alsnog dual booten vanaf je interne schijf?

redmar
 
Hallo,
zoals redmar al zegt, is het inderdaad waarschijnlijk eenvoudiger om bestanden naar de externe schijf te verplaatsen.
voor zover ik weet is het installeren van een OS niet mogelijk op een externe HD.

Windows 7 op een USB Stick, volgens mij, gaat het bij die tutorial er om, hoe je windows 7 binnen een andere windows laat draaien (Virtual box is een virtuele PC)

Al zou het gaan, installeren op USB, dan heb je minimaal 16 GB nodig. (uitgaande van de 32bit versie)

Wat betreft de vraag over het al dan niet wijzigen van Vista;
Als je Windows 7 op een andere partitie installeert (dual-boot dus) verandert er in principe niks aan je Windows Vista, en heb je bij het opstarten van de computer de keuze uit Windows 7 & Vista, waarbij 7 als standaard zal staan.
Je hebt dan standaard 30 seconden de tijd om te kiezen, na installatie wordt deze optie automatisch toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Kleine opmerking over de oplossing van josvink66: Zijn aangedragen oplossing maakt het niet mogelijk om de pc op te starten van een memory-stick met Windows 7 erop. Het maakt het wél mogelijk om vanuit een opgestarte Windows 7, Vista of XP een Windows 7 op te starten in een gevirtualiseerde omgeving (=Portable VirtualBox).
Of dat wel nut voor je heeft en of dat je wens was dat moet je zelf maar beoordelen. Nut daarvan zie ik alleen als je bepaalde programma's hebt (bijv. Microsoft Office etc.) die je dan in die gevirtualiseerde Windows 7 installeert en op die manier altijd bij de hand hebt (je hoeft die programma's dan niet te installeren in de Windows 7, Vista of XP waarin je dat Portable Virtualbox laat draaien).

Tijs.
 
installeren op externe harde schijf

ja, ik dacht wel dat het niet zo zou gaan. Jammer. Ik overweeg nu een niet meer gebruikte laptop, waar nu XP opstaat, te upgraden met geheugen en het daar op te doen.
Het is vooralsnog maar om ervaring mee op te doen.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
 
Als je vraag hiermee beantwoord is: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan