Installeren op nieuw systeem met upgrade CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Hoera, hoera, ik heb een nieuwe PC gekocht; besteld om eerlijk te zijn, maar het komt over een paar dagen op hetzelfde neer.

Nu mijn probleem: ik heb een (legale) Windows XP maar dat is een upgrade versie. dat betekent dat ik eerst Windows 98 of zo moet installeren en daarna XP installeren.
Dat kan allemaal wel, maar duurt lang.

Weet iemand een truc om het installeren van W98 te omzeilen, of anders gevraagd, waar test XP op om te besluiten dat het echt een upgrade is ...Kan je bijvoorbeeld een lege Windows directory met een paar files op de nieuwe disc zetten zodat XP denkt dat dat een oude installatie is?

Rob

PH-RVG zei:
Weet iemand een truc om het installeren van W98 te omzeilen, of anders gevraagd, waar test XP op om te besluiten dat het echt een upgrade is ...Kan je bijvoorbeeld een lege Windows directory met een paar files op de nieuwe disc zetten zodat XP denkt dat dat een oude installatie is?
Daar is een truc voor, maar ik kan hem zo gauw niet vinden.
Je hebt er een opstartdiskette voor Win98 voor nodig, maar het is niet nodig om Win98 te installeren.
Ik zoek verder en anders weet een van de andere helpers het vast wel.

Guus.

Je hoeft helemaal niets te installeren, zorg dat je de win98 cd bij de hand hebt. Op het moment dat XP gaat controleren op 'upgrade geschiktheid' plaats je de win98 cd in de lade (mag dezelfde zijn, maar een andere cd speler is makkelijker, moet je alleen niet vergeten later de XP cd er weer in te doen) en XP zal gewoon installeren.

maestro12 zei:
Je hoeft helemaal niets te installeren, zorg dat je de win98 cd bij de hand hebt. Op het moment dat XP gaat controleren op 'upgrade geschiktheid' plaats je de win98 cd in de lade (mag dezelfde zijn, maar een andere cd speler is makkelijker, moet je alleen niet vergeten later de XP cd er weer in te doen) en XP zal gewoon installeren.

Geweldig, ga ik proberen, scheelt heel veel tijd!
Dankjewel

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan