Installeren router WRT54G2 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Ik probeer bij mijn dochter een Linksys WT54G2 te installeren. Het systeem blijft hangen op de laatste pagina (?) daar waar gevraagd wordt om de router op de stroom aan te sluiten. Daar wordt ook gezegd dat de pc de router aan het zoeken is. Hoe lang kan dat zoeken duren of moet dat lekker doorlopen . De taakmanager werkt wel op bijna 100 % :mad:

In de veilige modus kan ik de router niet installeren. Zou ik in de msconfig het aantal op te
starten progjes moeten verminderen en zo ja welke MOETEN dan zowieso lopen?

Prettige dagen nog :thumb:

Hoi,

Ik begrijp dat je bij het installeren van de router de daarbij geleverde installatie-cd wilt gebruiken.
DOE DAT NIET ......
Je maakt de hele procedure er alleen maar ingewikkelder door.

Paar vragen:

1. Gaat het soms om de WRT54G2 ?
2. Is deze al eerder in een netwerksituatie gebruikt? (Dan het ding eerst resetten!!!)
2. Onder welk besturingssysteem
3. Is je dochter eerder al op een andere manier op internet aangesloten geweest?

Ga met systeemherstel terug naar een punt, voordat je met de installatie-cd van linksys aan de gang ging.

Hallo

de antwoorden

Ja, ik heb met de installatiecd geprobeerd de router te installeren

1 / ja het gaat om de WRT54G2
2 / nee, is nieuw
3 / XP sp 2
4 / ja , heeft chello

Ok bedankt, als ik weer daar ben zal ik een systeem herstel uitvoeren .

En dan? Wat is jouw voorstel?

Hoi,

Wanneer je nog niets aan de beveiligingsinstellingen hebt gewijzigd, zijn die er in de Linksys ook nog niet.
Wellicht zijn ze er bij jou al 'wél' omdat je die wizard-cd hebt gebruikt.

Ik adviseer je de router dus toch te resetten, zodat er geen beveiligingsinstellingen op de router zitten.
Je kunt nu als het goed is het draadloze netwerk automatisch vinden op de pc en/of laptop.

Via IE kan je naar de setup van de router.
In een artikel op mijn site staat precies wat je het best kunt beveiligen.
Onderaan dat artkel zie je ook een verwijzing naar de manual van de wrt54g; dat is wel een 'oudere' dan die van je daughter, maar de setup is vrijwel gelijk:

http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm

Hoi Teun
Dus als ik je goed begrijp dan hoef ik de installatiecd niet te gebruiken en ziet de pc de router dus als eem soort plug and play gevalletje? Let wel, ik heb de installatie via de cd niet helemaal af kunnen maken. Het systeem bleef op het scherm hangen op de laatste " pagina" , daar waar het systeem de router zoekt.

Wel dus in de de bekende manier aanzetten : modem, router en dan pc?

p.s.. De router zal alleen worden gebruikt om het internet op te kunnen met de Wii

gr

Slofje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan