installeren software blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap120

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Vorige week getracht om de gedownloade Evernote op mijn desktop (Windows 8.1) te installeren. Het installatiebalkje in het pup-upscherm bleef leeg ook na een half uur wachten. Daarom met de knop Annuleren getracht te stoppen, maar dat lukte niet. Uiteindelijk met Taakbeheer is het gelukt om Windows Installer te stoppen. Bij nieuwe pogingen, ook na opnieuw opstarten, bleef hetzelfde probleem. Eerder heb ik dit probleem nooit gehad. Ik gebruik Comodo als antivirus en als firewall. Dat meldt niets voor zover ik dat kan overzien.
Vandaag had ik Quicktime nodig om een een toegezonden plaatje te openen. Het installeren van Quicktime verliep hetzelfde: bleef hangen en was niet anders te stoppen dan met Taakbeheer.

Wat is hier aan de hand en hoe kan ik het oplossen?

Je zou cclean eens kunnen proberen. Advanced systemcare is voor mij ook goed, al denkt men er hier soms anders over.

Ik draai Ccleaner regelmatig, advanced systemcareheb ik maar weer eens geïnstalleerd op deze PC. Vooralsnog zie ik geen verbetering. Denk je aan een specifieke handeling met deze programma's dat verder gaat dan opschonen en het register repareren?

Nog eens met nieuwe versie van Evernote installer geprobeerd maar hij blijft hangen. Beter gezegd het installatiebalkje blijft leeg en ik hoor geen actie in de PC. Na een half uur installatie geannuleerd en een 10 minuten wachten volgt als mededeling foutmelding.JPG. Overigens lukte installeren van Advanced Care Systems wel dus het ligt niet direct aan de installer. Kortom de oplossing is er nog niet! Wie weet wat?

Nee deze beide opties had nog niet ontdekt. Als ik weer tijd heb dan ga ik die verkennen. Dank voor de tip.

Helaas, ook met de linken gevonden informatie kom ik niet verder. Inmiddels blijkt ook de Java Update op dezelfde manier hangen (het voortgangsbalkje blijft leeg). Ik krijg daar geen foutmelding. Alleen door me af te melden lukt het de installatieprocedure af te breken. Nog even gedacht dat mijn SSD misschien vol zit maar daar is nog 20 GB vrij.
Kortom verder zoeken.

Inmiddels is er ook sprake van een beetje raar gedrag van Firefox, vooral bij mijn vrouw. Een 'via een link in een mail (Windows Live Mail) geopend scherm 'dooft uit', waarna het scherm via het opnieuw activeren van de link teruggehaald kan worden. Ook het updaten van Firefox geeft problemen. Is er een mogelijkheid dat de SSD kuren heeft, waardoor bepaalde stukjes informatie niet vindbaar zijn??
NB. Vandaag of morgen probeer ik ook het terugzetten van een herstelpunt uit.

Probeer dit:
Download, installeer en voer Windows Repair All in One uit.

1. Ga naar Step 3: Voer System File Check uit
  2. Ga naar Start RepairsStart (Laat een systeemherstelpunt & een registerbackup uitvoeren)
In het keuzemenu vink je volgende punten aan:
  • Register System Files
  • Repair MSI (Windows Installer)
  • Reset Registry Permissions
  • Reset File Permissions
  • Repair WMI
  • Remove Policies set by infections
  • Remove Temp Files
  • Restore Important Windows Services

Herstart en schakel -tijdelijk- je antivirussoftware uit tijdens het uitvoeren.

Helaas dorado. De Windows repair gedaan zoals aangegeven, alleen het lukt niet een herstelpunt te maken: dan blijft het vakje grijs. Daarna toch de repairs gedaan zoals aangegeven. Geen foutmeldingen. Echter zowel de Java update als Evernote gaan niet verder (het balkje vult zich niet). En dus blijft het oorspronkelijk probleem. Andere opties?
Groet

Mogelijk is het profiel van deze gebruiker beschadigd.
Dan rest nog maar een ding: Maak een nieuw profiel aan en geef die admin rechten, log uit op het huidige en log in op het nieuwe en probeer het dan nog eens.
Krijg je dan ook meldingen, dan is of
* je systeem beschadigd (herstellen... als dat uberhaupt nog lukt... of opnieuw installeren)
* je hebt een trojan/malware/virus/toolkit die de zaak verziekt.

Helaas andre@home, in het nieuwe account met adminrechten wil ook niets installeren. Dus dat werkt niet, overigens geen meldingen maar de voortgangsbalk blijft leeg. Vanmorgen met Malwarebytes gescand, en die vond pup.optional.softonic.A. Voor zover ik kan nagaan is het adware en geen virus. Het verwijderen ervan leverde dan ook geen verandering op. Ik denk dat ik vanavond of morgen een herstelpunt van een maand geleden ga gebruiken. En ja als dan het probleem blijft dan wordt het opnieuw installeren ben ik bang. Tenzij iemand andere suggesties heeft, waarvoor alvast mijn dank!

Helaas andre@home, in het nieuwe account met adminrechten wil ook niets installeren. Dus dat werkt niet, overigens geen meldingen maar de voortgangsbalk blijft leeg. Vanmorgen met Malwarebytes gescand, en die vond pup.optional.softonic.A. Voor zover ik kan nagaan is het adware en geen virus. Het verwijderen ervan leverde dan ook geen verandering op. Ik denk dat ik vanavond of morgen een herstelpunt van een maand geleden ga gebruiken. En ja als dan het probleem blijft dan wordt het opnieuw installeren ben ik bang. Tenzij iemand andere suggesties heeft, waarvoor alvast mijn dank!

Vanmorgen via systeemherstel het systeem een maand terug gezet, voordat er problemen waren. Helaas geen verbetering. Sommige programma's installeren gewoon zoals Antispyware, Malwarebites, Windows Repair all in one. Maar Windows Update, Evernote en Java Update wachten bij het installeren eindeloos zonder enige voortgang. Evernote geeft daarbij na een half uur wachten de fout zoals al eerder genoemd (.\Bootstrapper.cpp:915) 0x643:Onherstelbare fout bij installatie.. Zou het een hardware probleem kunnen zijn?

Kostenzer, de laatste optie had ik al eerder aangeraden gekregen. En ook sommige andere in die discussie had ik al eerder uitgeprobeerd. Dat waren dus de oplossingen niet. Bij veel mensen was het een upgrade probleem, bij mij een nieuwe installatie. Daarom is er ook geen map van Evernote o.i.d. en valt er ook met Revo niets te verwijderen. Maar er zitten nog wel enkele nieuwe opties in die discussie die ik nog wil uitproberen. Maar dat wordt pas later in de week.
Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan