Installeren Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
0
Hallo,

Ik heb ubuntu 9.10 gedownd en met ImgBurn naar de cd gebrand. Als ik hem nu in mijn laptop stop, krijg ik de volgende tekst te zien:
ISOLINUX Debian 3.64
boot:
en achter boot knippert een streepje.

Nu is mijn vraag wat ik hier moet invoeren om de installatie te starten, want als ik niets invoer krij ik te zien dat de kernel image niet kan worden gevonden.

Alvast bedankt
 
Nope werkt niet. Als ik niets invul krijg ik dat de linux kernel niet gevonden kan worden??
 
Heb je 32 of 64 bit systeem ?
Heb je een 32 of 64 bit Ubuntu.

64 Gaat niet met een 32 systeem, dat weet ik uit ervaring.

Ik bedoel dus, als je een 32 Ubuntu probeert en je hebt een 64 systeem, zul je de 64 Ubuntu opnieuw binnen moeten halen.
 
Ik heb een 32-bits systeem en 32-bits linux, dus ik snap het probleem ook niet goed...

Nog suggesties???
 
Waarschijnlijk is er iets mis met of je cd of je iso image.

Opnieuw downloaden en branden lijkt me de makkelijkste oplossing.

Uitleg: Die prompt waar je naar zit te kijken heet isolinux. De cd bootloader voor linux. Deze leest z'n configuratie bestanden van de cd (de map isolinux/ op precies te zijn). Dmv die config bestanden krijg je een mooi menu te zien. Dat menu zie jij niet dus, of:
Hij kan ze niet van de cd lezen omdat de cd stuk is (misbrandsel, beschadeging etc), of
Hij kan ze niet van de cd lezen omdat ze niet op het iso image staan (foutje van ubuntu of mislukte download)
 
Hey,

Bedankt voor de tip, ik heb gelukkig een DVD-RW gebruikt dus ga het gewoon opnieuw proberen en volg nu een online handleiding, dus ik hoop dat het lukt...

[edit]Ik heb nu Ubuntu 9.04 gedownd, en ben nu dus ook aan het installeren. Als daarbij nog problemen optreden zal ik het melden, maar tot zover nog niet... :D [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels ubuntu aan het draaien gekregen. Nu alleen nog internet zien te krijgen en ik ben klaar.
 
Fijn.
Als je aan de draad zit, herkend hij je netwerkkaart ongetwijfeld.
Draadloos kaartje zal iets lastiger worden, maar is ongetwijfeld een driver voor te vinden.
 
Als je dan nog de 9.10 wil, kan je deze downloaden en installeren via de Update Manager.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan