installeren update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pejola

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Hallo,

Ik krijg de volgende foutmelding dat "Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1" niet kan worden geïnstalleerd.
Ik heb vervolgens alles gedaan wat de helpfunctie van Microsoft voorschrijft met deze melding met codenr: 0x80070002 maar alsnog lukt het niet.

Ik werk met XP servicepack 2..dus is het überhaupt nodig om deze update te installeren?
En zo nee: hoe krijg ik de melding weg dat er een update gereed is en geïnstalleerd kan worden?( rechts onderin dat gele schildje met uitroepteken )

Alvast bedankt!

Ik kan al maandenlang geen enkele Windows Update meer installeren. Ik krijg steeds maar weer die Service Pack en "Mallicilious Software Tool" update maar hij installeert ze gewoon niet en er komt altijd een foutmelding dat het niet gelukt is.

probeer de service pack 1.1 te installeren hier te downloaden
En als je de melding krijgt dat je al een andere versie hebt gewoon bij de windows update site opgeven dat je deze update niet meer nodig hebt

Net als Pejola, kon ik deze update ook niet installeren, met alleen de melding dat de installatie mislukt was, dus zónder verdere code.

Ik heb de link van WhisperTT gevolgd en de gelijknamige update (KB 867460 van ruim drie jaar oud!!) probleemloos gedaan. Daarna via de Windows Updatesite laten zoeken naar de nieuwste updates voor mijn pc (XP Home SP2) en toen lukte de installatie van de nieuwste Frameworkupdate (KB 928366) opeens wél.

Ik kan dit niet verklaren, maar mss helpt dit anderen ook.

Laatst bewerkt:
je kunt de update handmatig uitzetten, door te kiezen voor handmatige installatie.
Op dat gele schildje klikken en voor handmatige installatie kiezen.

Dat heb ik natuurlijk ook eerst geprobeerd, maar kreeg toen steeds weer "update kan niet geïnstalleerd worden".

Sorry,zie dat mijn antwoord niet helemaal duidelijk is.
Kiezen voor handmatige installatie, je ziet dan een venstertje met de updat erin staan. Deze kun je uit of aan vinken, vervolgens kun je ook aangeven of je deze update wel of niet wilt.

opgelost

Mijn probleem is opgelost, na het volgen van de link...bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan