Installeren van game

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het installeren van een game. Het gaat over de gloednieuwe game civilization V. Wanneer ik de DVD inlaad, geeft Windows een foutmelding, namelijk: De versie van dit bestand is niet compatibel met de windows-versie die wordt uitgevoerd. controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86- (32-bits) of x64- (64-bits) versie van het programma nodig hebt.

Het rare is nu; mijn broertje heeft het spel gisteren geïnstalleerd op zijn PC zonder problemen. Mijn broertje en ik hebben beide een 32-bits versie van Windows, met als enige verschil dat hij XP Professional draait en ik Vista Business.

Mijn vraag hier is dus, weten jullie waar het aan ligt en hoe het opgelost zou moeten worden? of kan ik beter het spel terugbrengen?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Rutger

uitvoeren in compatibiliteit mode. die moet je op win xp sp 3 zetten

Okee, ik heb het geprobeerd, maar dat lukt niet. Als ik de DVD ga verkennen zie ik twee bestanden die belangrijk lijken, namelijk Setup.exe en Installer.exe. Van beide bestanden kan ik niet de compatibiliteit modus veranderen, omdat deze grijs is.
Ik kan wel selecteren dat deze worden uitgevoerd als Administrator, maar dat helpt ook niks, steeds de zelfde foutmelding.

Nog andere ideeën?

kopier de cd een keer naar de pc gewoon via rechter muis knop
en dan uit voeren op xp
dan nog iets is windows legaal?

Okee ik zal morgenochtend de DVD kopieren naar de computer en het dan nog eens proberen.

Windows is legaal. Ik heb het aangeschaft via Slim.nl, met het studentennummer van mijn toenmalige school. Het was een upgrade die mijn oude OEM Windows XP Pro moest vervangen.

Bedankt voor het antwoord, ik laat morgen weten hoe het is gegaan

Als ik de bestanden van de DVD kopieer naar een map op de computer en dan probeer te installeren werkt het nog steeds niet.

Ik bedankt jullie voor je moeite, maar ik denk dat ik het spel maar gewoon terug breng.

Iemand toevallig daar ervaring mee? Mag je een spel wat je dus al uit het plastic en het doosje hebt gehaald terugbrengen?

Laatst bewerkt:
Toevallig gedownload van usenet?

Nee, hoewel ik moet toegeven wel eens wat van usenet downloaden, is dat hier niet het geval. Ik heb dit spel bij de plaatselijke gameshop gekocht. Als ik iets download, en het werkt niet, dan kom ik hier ook niet zeuren :p.

Nee, hoewel ik moet toegeven wel eens wat van usenet downloaden, is dat hier niet het geval. Ik heb dit spel bij de plaatselijke gameshop gekocht. Als ik iets download, en het werkt niet, dan kom ik hier ook niet zeuren :p.

Ik heb precies hetzelfde probleem maar de .exe's bleken archiefbestanden te zijn met een virus.

Ik heb precies hetzelfde probleem maar de .exe's bleken archiefbestanden te zijn met een virus.

Aha, dat is heel vervelend. Ik mag toch hopen dat dit spel geen virus bevat. Als je 'm download kan dat gebeuren, maar ik heb het spel gewoon in de winkel gekocht.

Maar het topic mag van mij dicht, ik breng morgen het spel terug naar de winkel en zou daar wel even verhaal houden.

Iedereen iig bedankt voor de hulp

groetjes Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan