Installeren van meer RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solstice

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Hallo.

Ik ben altijd vrij veel bezig geweest met videobewerkingsprogramma's en gamen over het algemeen. Een jaar of twee- drie geleden heb ik een mooie grafische kaart gekocht (ATI Radeon 5850 HD). Terwijl dit het video bewerken een stuk makkelijker heeft gemaakt, loop ik tevergeefs nog steeds tegen het feit aan dat After Effects nou eenmaal veel geheugen verbruikt. Op After Effects forums heb ik gelezen dat 16GB toch wel een aanrader is. Alhoewel ik me voorstel dat dat een stuk duurder is. Momenteel heb ik 4GB RAM. Het liefst zou ik toch wel willen upgraden. Ik moet dan natuurlijk even kijken wat mijn PC aan kan, en dan wil ik toch wel zeker 8GB aan RAM hebben tot zover mogelijk. Het liefst natuurlijk meer. Dit heb ik ook nodig voor mijn opleiding, waarin ik veel met video bewerkings software werk. Ik wil alleen niet van mijn desktop PC af. Hij doet het afgezien van RAM geheugen namelijk prima. Een compleet nieuw systeem kopen lijkt me op het moment niet nodig.

Mijn vraag; Is het mogelijk om op mijn systeem 8GB RAM te installeren? En wat voor RAM zou ik dan moeten kopen?

Mijn specificaties:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz, Kentsfield 65nm Technology
RAM: 4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Motherboard: ASUSTeK Computer INC. Benicia (CPU 1)
Graphics: HP w2207 (1920x1080@60Hz) monitor; ATI Radeon HD 5800 (5850) Series (ATI AIB)
Hard drives: 466GB Western Digital WDC WD5000AAKS-65YGA0 (RAID), 466GB Western Digital WDC WD5000AAKS-65YGA0 (SATA)

Alvast bedankt!

Geef ons het exacte typenummer van je moederbord en we kunnen het voor je opzoeken. Aan de hand van deze informatie kunnen wij ook niets.

Geheugen is in ieder geval DDR2 333MHz, want dat keurig in het rijtje wat je zelf hebt neergezet.
Het gaat erom of je moederbord het aankan en dus zul je dat op moeten zoeken in het boekje van je moederbord. Heb je die niet? Dan idd het exacte typenummer, welke je kan vinden op het moederbord zelf.

Ah, dat had ik over het hoofd gezien.

ASUS IPIBL-LB

Overigens bedankt voor de snelle reactie.

het enige probleem dan is dat je windows 32bit is en geen 16GB aan kan,je zal naar 64bit windows moeten overstappen....

het enige probleem dan is dat je windows 32bit is en geen 16GB aan kan,je zal naar 64bit windows moeten overstappen....
Jep. Dat zit er dik in.

Maar dan kan mijn moederbord sowieso maar tot 8GB ram aan..? Klopt dat?

er kan idd maar max 8GB in dus 4 x 2GB in totaal

verder denk niet dat je dit alleen gaat redden met een geheugen upgrade de cpu is redelijk verouderd
gamen is geen probleem echter renderen videobewerkingen etc kan hij wel traag bij zijn

er kan idd maar max 8GB in dus 4 x 2GB in totaal

verder denk niet dat je dit alleen gaat redden met een geheugen upgrade de cpu is redelijk verouderd
gamen is geen probleem echter renderen videobewerkingen etc kan hij wel traag bij zijn

Dat merk ik ook. Ik krijg vaker Out of Memory errors tijdens het werken in After Effects. Het renderen doet het vrij goed. Het renderen van meer frames tegelijk kan mijn PC alleen duidelijk niet aan. Ik heb momenteel maar een klein budget, dus het aanschaffen van meer RAM is de goedkoopste oplossing. Bij een CPU zal ik vast nog andere upgrades daarnaast moeten gaan uitvoeren, wil ik efficient en duurzaam geld gaan besteden. Dan kan ik net zo goed een nieuwe PC gaan kopen.

Kortom zou ik dus ervanuitgaande dat ik nu 2 x 2GB DIMMS heb, twee extra DDR2 DIMM's van 2GB moeten aanschaffen?

ja, als je nu 2x2GB hebt, dan kan je nog 2x2GB erbij kopen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan