Installeren van WiFi-spots van ZIGGO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Het installeren van WiFiSpots van ZIGGO verloop bij mij niet van een leie dakje.

In mijn modem (Ziggo) zitten twee processors, 1 voor Prive WiFi en de 2de voor WiFiSpots (openbaar gebruik dus)

Als ik mijn gegevens invoer (die op mijn Ziggo) staan, werkt de WiFi-Spots nog steeds niet.

Geemaild hierover met de Klantenservice, na een uur werd ik zelfs teruggebeld.

In mijn eigen huis, is het bijna onmogelijk, om gebruik te maken van WiFi-Spots, omreden: Dat WiFi-Spots weggedrukt wordt door m'n Prive WiFi (ergens logisch natuurlijk)

Maar even verder buiten mijn huis lukte het ook niet. Wel kon ik verbinding maken met een OPEN WiFI verbinding (van de KPN) Maar daar heb ik eigenlijk niets aan

De klantenservice van ZIGGO zegt:
1) Gebruikersnaam en Wachtwoord ophalen vanaf "Mijn ZIGGO"
2) Aangeven hoe de Gebruikersnaam eruit ziet (hieveel cijfers het heeft = 8 )
3) Toestel aangeven (Huawei G750-U10)
4) Operating Systeem aangeven (Android)
5) Type Android aangeven (4.XX)
6) Dan moet er een Certificaat gedownload worden. Maar het downloaden lukt niet
Dus tot zo ver de Klantenservice

Heeft iemand een vingerwijzing, hoe ik dit varkentje moet wassen.

MVG
Dukkel

Hallo Manamana

Hartelijk bedankt voor je reactie, maar uiteraard had ik al deze artikelen van Ziggo reeds in m'n pet.

Maar desondanks wil het Downloaden van het Certificaat niet lukken.

Nu heb ik begrepen dat het Cerfitificaat van Ziggo CA niet beslist noodzakelijk is voor de goede werking van een openbare WiFi
Gewoon je (WiFi)Gebruikersnaam en je (WiFi)wachtwoord invoeren zou al volstaan.

Maar een ander probleem is, dat thuis, waar ik normaliter gebruik maak van m'n prive Wifi, de openbare WiFi (die ik wil instellen) steeds weggedrukt wordt door mijn Prive WiFi

(Ter verduidelijkig: In het Modem van Ziggo zitten 2 aparte processors. 1 voor de prive Wifi en 1 voor de afwikkeling voor de openbare Wifi.
waarvan iedereen, die gebruik maakt van Ziggo, zich van kan bedienen, de processors werken dus volledig onafhankelijk van elkaar)

MVG
Dukkel

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/
Wifispots staan in de modem aan of uit en valt niets in te stellen en het is eigenlijk een gasttoegang, geen 2 processoren maar 2 gescheiden processen.

En je hoeft niets in te stellen, je kunt 'm aan en uit zetten via je Ziggo account, tis bedoeld voor Ziggo klanten die ervan gebruik kunnen maken van de wifi van de hotspots.

Wifispots staan in de modem aan of uit en valt niets in te stellen en het is eigenlijk een gasttoegang, geen 2 processoren maar 2 gescheiden processen.

En je hoeft niets in te stellen, je kunt 'm aan en uit zetten via je Ziggo account, tis bedoeld voor Ziggo klanten die ervan gebruik kunnen maken van de wifi van de hotspots.

Hallo Lange Pier
Je hebt gelijk, het zijn inderdaad 2 gescheiden processen

Ik zit nog steeds met een groot probleem: namelijk:
Het betreft het voor de eerste keer instellen van dat WiFi gastaccount
Ik krijg op m'n Smartphone om de een of andere reden het certificaat van Ziggo CA niet gedownload.

Ziggo zegt: Ook met de hand de (WiFi)gegevens invoeren gaat perfect. Welnu ik heb mijn gegevens opgehaald (bij Ziggo)
Maar telkens als ik de gegevens ingevoerd heb, krijg ik het invoerscherm weer (leeg) terug.
Waaruit ik begrijp dat de gegevens niet (goed) zijn opgenomen door mijn SmartPhone. (Huawei G750 met Android 4.2.2)
Weet U hierop misschien raad?
MVG
Dukkel

Je hebt alleen je inloggevens nodig waar je mee inlogt op je Ziggo account, die gebruik je ook voor de wifi spots en ook voor horizon-go.

Hallo Lange Pier,
Ik constateer dat U een aanhanger bent, van het gebruik van Speccy
Ik ook, want ik wil graag kunnen zien hoe mijn systeem er bij staat.
Vraag: Hoe komt het dat als ik Win10 installeer, Speccy verwijderd wordt ?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Er zitten wel wat verschilletjes bij.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten/

Jan Bel eens gerust met ziggo. Ze helpen je graag hoor. Het is nog gratis ook voor ziggo klanten als je even het nummer opzoekt.

Hallo Manamana
Ik heb van ZIGGO de raad gehad, om eerst te kijken of er al een Certificaat in m'n telefoon stond. En zo ja, om die dan te verwijderen
En dat was het geval. Daarna ging de Download, van het originele Certificaat probleemloos.

Het juiste Certificaat is inderdaad aan veel mogelijkheden afhankelijk.
Nu weet ik tenminste zeker dat ik het juiste geladen heb.

Ook zeggen ze dat het binnenshuis bijna onmogelijk is om de WiFi-Spots te testen, omdat deze "weggedrukt" wordt door de rive WiFi, die veel meer impact heeft.
Bedankt, langs jou weg was ik ook bij je juiste certificaat gekomen.
MVG
Dukkel

Oke. Mooi zo voor dat certificaat. Ga met je hondje wandelen.:D en test al wandelend of je een hotspot vind.:d;)

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Ik heb wel geen hondje :d

Maar ik ga wel even wandelen en ga hem testen.

Ik laat het je wel weten

MVG
Dukkel.

Hallo Manamana

Hij doet het nog steeds niet.

Hij geeft aan:

Signaal sterk genoeg

Geen Autentificatie

Dus WiFi-Spots herkent mij niet.

Ik denk dat ik maar weer eens in de telefoon klim naar Ziggo, misschien weten zij raad hierop.

MVG
Dukkel

Ja wel het beste. Je hebt nu ongeveer wel alles geprobeerd. :shocked:

Hallo Manamana

Ik heb toch nog even door Volendam gereden en op diverse plaatsen getest.

Op de ene plaats duidelijk veel meer signaal als op de andere.

Maar ook op plaatsen met schijnbaar max. of bijna max. signaal

Regelmatig lees ik op op m'n schermpje: "Opgeslagen, beveiligd met 802.1xEAP"
En dan zou het toch goed moeten zijn, zou je zeggen.
Maar Nee, ik heb nog steeds geen verbinding met Internet wordt aangegeven.

Regelmatig krijg ik ook de aanmerking: "Verbinding maken", wat iets later overgaat in "Authenticatieprobleem"

Dus hieruit begrijp ik dat op het WiFi-Spot net van Ziggo nog veel aan te merken valt.

MVG
Dukkel

Jan, ik neem aan dat je wifispot hebt ingeschakeld. Dat kun je het beste doen op je computer of laptop.

dukkel.JPG

Je ziet na 5 minuten wordt je modem enz enz.

dukkel1.JPG

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Ja, de WiFi-Spots zijn ingeschakeld. (ik hoop dat anderen het ook hebben gedaan)

Default = ingeschakeld.

Maar het signaal is buiten waarschijnlijk toch te zwak.

In de ene straat is het hoger dan in de andere straat.

Maar nergens is het signaa zo sterk dat mijn telefoon ook daadwerkelijk zegt: "verbonden"

Net op het randje niet dus. Te zien aan de melding "Opgeslagen, "Beveiligd met (801.11 EPA)"

En de volgende keer geeft hij weer aan "Authenticatieprobleem", terwijl ik er zeker van ben dat het wachtwoord goed ingevoerd is.

Ik denk dat ik het hoofd moet buigen, en zoals je weet valt dat niet voor me mee.

Bedankt Manamana
MVG
Dukkel

Hallo Manamana

Ziggo bellen, heeft niet altijd het gewenste effect. Het is sterk afhankelijk wat voor MENS er achter de telefoon zit.

Vanmiddag had ik een knul, die beweerde dat mijn SmartPhone voor WiFi-Spots geschikt is. Ik heb netje afscheid genomen.

De volgende dag

Wat denk je. Vanmiddag (Donderdagmiddaag) was ik bij een vriend, en natuurlijk toch weer even proberen.

De Smartphone begon zoals altijd eerst met Connection maken.

Maar op eens (ja zeker na ongeveer 10 minuten !!!) een rinkeltje en ik had verbinding via (WiFi Spots dus)

Meteen hier en daar testjes gedaan (berichtjes verstuurd en wachten tot ik daarop antwoord kreeg)

Ook het Certificaat is nog aanwezig, dus zal wel werken.

Maar het werkte gewoon, en bleef werken.

Alleen voordat de verbinding tot stand kwam, duurde dus wel even.

Een paar dagen geleden liep ik nog wel tegen een vreemd fenomeen op:
Toen ik voor de zoveelste keer het Ziggo Certificaat downloadde, werd er plotseling gevraag/gezegd
Of ik schermbevestiging had met b.v. een PIN-Code?
Toen ben ik abrupt gestopt, en heb interdaad die Pin-code aangebracht en het downloaden van het Certificaat opnieuw uitgevoerd.
Nu vraag ik me af, zou er toch een of ander virus in de weg hebben gezeten?
Of zijn dit hersenspinsels?

MVG
Dukkel
Zo zie je maar Manamana, de aanhouder wint.

Ik denk dat je over die pincode niet druk hoeft te maken, die heb jezelf gemaakt en van een virus zal geen sprake zijn.

Tof dat hij het dus toch doet. En inderdaad uithoudingsvermogen is een goede zaak. :thumb:

Groet Manamana. ;)

Hallo Manamana

Nee, ik ben niet benoauwd om die Pincode, maar wal over het feit dat het gevraagd wordt

Je vraagt je dan af, hebben ze wat onregelmatigs gevonden?

MVG
Dukkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan