Installeren virusscanner lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskedrie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Beste,

Ik wil graag een andere virus-scanner installeren (een gratis versie). Nu heb ik er al verschillende geprobeerd en bij allemaal had ik problemen (de vorige is correct en volledig van mijn systeem verwijderd).
Bij de meeste liep mijn computer al vast op het moment dat hij moest gaan installeren (of tijdens de installatie).
Lukte het dan toch (enkel bij avast) om het programma te installeren werd mijn computer heel traag na het opnieuw opstarten. En zo kon ik dus verder ook niks meer doen.

Het niet lukken van een installatie heb ik de laatste tijd wel vaker, ook met gewone programma's dus misschien dat dit topic daardoor niet helemaal op de juiste plaats staat.

Ik heb een tijdje geleden alles al eens van mijn computer gegooid en volledig opnieuw geinstalleerd om mijn systeem wat op te schonen (de computer is zo'n 5 jaar oud). Dus ik zie het niet echt zitten om dat nog eens te doen.

Weet er iemand wat dit probleem zou kunnen veroorzaken? (Ik zit nu momenteel zonder virusscanner dus dat vind ik wel lastig).

Ik gebruik Windows XP (service pack 3) als besturingssysteem. Indien er meer informatie nodig is moeten jullie het maar zeggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

ik denk dat je computer verouderd is en daarom nieuwe virussuites in volledige versie niet aankan.

het is namelijk zo dat een virussuite enorm veel van je computer vraagt, daarom zou ik u ook aanraden niet de hele suite te nemen maar 1 onderdeel

bijvoorbeeld: kaspersky antivirus 2009, ik ben er erg tevreden over en geen problemen mee.

Bedankt voor je snelle antwoord.

En kan dit dan het blokkeren van de PC veroorzaken (ook bij andere programma's, dus geen virus-scanners)

nee dat is natuurlijk niet de oorzaak, de oorzaak van het niet kunnen installeren van programmas ken ik niet. misschien zou het helpen als je zegt welke errors de computer geeft als het installeren niet gaat lukken.

Hij geeft geen error. De computer zit dan gewoon vast en reageert nergens op.

Het is me net gelukt om avira antivir te installeren en mijn pc draait nog steeds.

Dus het probleem van de anti)virus scanner is opgelost.
Mocht er iemand weten wat het soms niet lukken van een installatie zou kunnen veroorzaken hou ik me altijd aanbevolen.

Bedankt voor de tip, zover had ik in mijn blijdschap nog niet gedacht :confused:

Er zat inderdaad het één en ander van trojans op mijn computer. Momenteel ben ik nog steeds bezig, de virusscanner loopt elke keer vast als hij iets vindt. Mijn C en E schijf zijn in orde. Enkel als ik mijn D schijf scan loopt hij nog vast en ik kan dan niet zien op welk bestand hij is vast gelopen. (Ik heb het zowel bij de anti-virus scanner als bij malwarebytes).

Misschien handig om de scans even uit te voeren in de veilige modus. Vastlopers tijdens de scan kunnen ook een gevolg van rotzooi zijn, wie weet gaat dat in de veilige modus beter.

ok,

dat zal ik straks eens proberen.

In ieder geval al bedankt voor al je hulp en tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan