installeren webcam in XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
We hebben afgelopen een webcam gekocht bij Dixons (merk ICIDU). We trachten deze aan te sluiten in Windows XP. De handleiding geeft aan dat we de USB-kabel in de computer moeten doen en moeten wachten totdat de camera is geïnstalleerd. Echter..., dat moment komt niet.
Wanneer ik in de USB-aansluiting een USB-stick plaats, meldt XP netjes dat er een geheugenstick is gevonden en opent de Verkenner om er gegevens op te plaatsen.

Wat kan ik ondernemen om de webcam juist te installeren?

Als er geen melding komt van "nieuwe hardware gevonden" en de webcam heeft voeding (via USB of adapter), dan zal hij wel kapot zijn.
Terug naar de winkel.

Tijs.

Dan vrees ik dat er meer aan de hand is, want ook in de andere PC (Windows 7) krijg ik geen melding dat er nieuwe hardware is gevonden...
We gaan er dus mee terug naar de winkel.
Bedankt voor de hulp.

Zat er geen installatie cd bij dan?
geen melding kan ook zijn dat ie dat niet herkend mss.

Jawel, maar in de handleiding staat (vrij vertaald; maar in deze volgorde):
1. sluit camera dmv USB-connector aan op PC
2. wacht op bericht "Camera is geïnstalleerd"
3. doe de CD in de drive
4. volg de instructies van de software

Punt 2 kwam dus al niet...

doe het eens anders
cd erin cd opstarten en volg de dingen die aangegeven word op de cd.
meestal word er dan gezegd tijdens de installatie dat je de webcam aan moet sluiten.
als dat niet zo is gewoon de cd installeren dan de webcam erin en kijken wat die doet..
doet ie niks nog dan terug naar winkel.
sucses

@maikel9: Heb je mijn posting nu wel of niet gelezen? Als Windows geen melding doet dat er iets nieuws is aangesloten, dan is het apparaat 'dood'.
@guidovanh: Als je de webcam aangesloten hebt en er wordt niets gemeld ['nieuwe hardware gevonden'] en ook in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) wordt geen webcam of apparaat zonder driver gemeld, dan is de webcam toch echt dood...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan