installeren wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

reindolfijn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2002
hallo,

ik wil graag windows 2000 pro installeren op mijn computer en dan wil ik hem graag booten vanaf de cd dus dat doet die dan ook dan krijg je zo'n blauw scherm daarna zegt die dat ik op enter moet drukken maar hij zegt dan dat hij mijn HD niet herkent ik heb me laten vertellen dat win2000 geen ATA 100/133 ondersteunt. hoe kan ik hem toch installen dat hij hem wel herkent ???

groetjes reinhard

Jou huidige systeem mag geen XP zijn,
Formateer de harde schijf en probeer het opnieuw.
Als W2000 vraagt om te formateren kies je ja, en welin het NTFS formaat. Danmoet het lukken.

Jan

ik heb alles geformarteerd en toen weer win 2000 geboot maar hij zegt nog steeds dat hijn mijn vasteschijven nog niet ziet terwijn windows 98 die wel ziet en windows xp ook alleen windows 2000 niet ik snap er niks van

Hoi..............

Misschien heb je hier niets aan maar toch....

Ik had vande week een soort gelijk probleem en dat was dat win2000 niet csamen gaat met de cd-rom speler. Zowel 98 als XP kreeg ik er gewoon mee op.

Als ik jou was zou ik is een andere hdd proberen. Moet je die mogelijkheid wel hebben.

Wat is trouwens Letterlijk de melding die hij geeft?

succes

groet
Harmen

Ps: heb je geformateerd met een 98 diskette?

ik wil graag windows 2000 pro installeren op mijn computer en dan wil ik hem graag booten vanaf de cd dat heb ik dus ook in de bios gedaan dat hij dan moet booten. mijn hele HD is geformarteerd. dus dan vraagt hij opden duur druk op enter om windows 2000 te installeren maar dan zegt hij direct dat hij geen vasteschijven heeft gevonden op mijn computer terwijl als ik het probeer met win 98 dan vind hij mijn HD wel hoe kan ik win 2000 nu wel installeren ik had ook gehoord dat win 2000 geen ATA 100 ondersteunt kan dat het misschien zijn of moet ik win 2000 op een andere mannier booten ??

nee gewoon via Partitiemagic 8.0

Ik kan hier niet zo 123 een oplossing voor bednken.

wat opzich wel mogelijk is, maar wel omslachtig, is eerst 98 er op te zetten en dan upgraden naar 2000. Hopen dat ie hem dan wel ziet.........

Hoop voor je dat er nog iemand reageerd met een ander oplossing :-)

succes
groet
Harmen

Laatst bewerkt:
kan het zijn dat je tijdens de installatie via F6 specifieke drivers moet laden?

tijdens de installatie op f6 drukken en dan een floppy laden met de ata100/133 drivers installeren, dan zal w2k zeer waarschijnlijk wel je harde schijven herkennen.

truukje

Probeer eens een 40 aderige ide kabel aan de schijf te hangen en in je bios de ultra dma uit te schakelen.
Dit truukje heb ik eens ergens gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan