installeren win 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

peelpuist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
2
ik heb een oud compac systeem (pentium 3) kunnen verkrijgen ik denk een type machine is het altijd nog, maar ik heb het zaakje geformateerd maar krijg win 95 niet geinstalleerd ik type achter a:\ setup of instal maar er gebeurt niets ik doe vast iets niet goed maar wat?
 
probeer eens a:\setup.exe of a:\install.exe
 
Welkom op Helpmij!

@joram, exe zijn uitvoerende bestanden, dan hoef je nooit de extensie erachter te zetten. En buiten dat, de setup van windows staat niet op de diskette. (A:\)

Het is lang geleden voor mij, maar ik meen dat je toch naar de map win95 moet gaan, dus:

Als je a:\ ziet, dan tik je
(letter van de cdrom), bv d:\win95 (enter)
setup (of install) (enter)

Je moet wel een opstartdiskette hebben met cdrom ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
OPNIEUW INSTALLEREN van WINDOWS 95.
Zet alle randapparatuur aan en voor zover Windows 95 bepaalde apparatuur niet automatisch herkent, zorg dat je installatie diskettes van je randapparatuur bij de hand hebt. Veel zal door Windows worden herkend.
Maar Windows 95 installeert bij herkenning alleen de drivers en niet de eventuele hulpprogramma's. Dat zul je later nog zelf moeten doen. En dan nu het installeren 1.- Stop de opstartdiskette in het diskettestation en start de computer.
2.- Kies, wanneer dat gevraagd wordt, voor opstarten met CDrom-ondersteuning.
Wacht totdat de A-prompt (A:\>) verschijnt.
3.- Stop de W95-cdrom in de cdrom-speler. In de meeste gevallen zal hij automatisch opstarten.
Volg de aanwijzingen op het scherm.
4.- Indien het automatisch opstarten niet werkt handel je als volgt:
a. Type de letter van je CDrom station in achter de A-prompt (=A:\>) gevolgd door :
en geef een Enter (b.v. D: en dan Enter)
b. Type Setup en geef een Enter. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Download even een goede bootdiskette

Als dit nog problemen geeft installeer dan dos en daarna je drivers van je cdromdrive en installeer win95 dan vanaf cdromdrive.
 
Laatst bewerkt:
niet genoeg geheugen

ik ben inmiddels zover dat ik met de windows 98 se opstart diskette en met de win 95 cd wat verder ben gekomen maar zegt nu je hebt niet genoeg geheugen om scandisk uit te voeren is 128 mb dan niet genoeg voor win 95 ?????????????/
 
Dat is meer dan genoeg. Vreemd. Ik zou zo 1 2 3 niet weten wat dan te doen:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan