Installeren win98 op scsi hardeschijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter SJJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SJJ

Meubilair
Lid geworden
25 nov 2001
Ik ben al uren bezig om windows98 geinstalleerd te krijgen op een scsi schijf, het volgende heb ik gedaan.
Opstarten met win98 opstartdisk en dan blijft die hangen bij PCI BUS scan complete opstarten van af cdrom geeft het zelfde probleem.
Van alles al geprobeerd maar kom niet verder

Moet je niet eerst de scsi drivers installeren van je harde schijf? Daar zul je denk ik een diskette van hebben.

Heb alles gedaan volgens de beschrijving maar ik kan het niet voor mekaar krijgen dat ik win98 kan installeren hij kent de cdrom drive volgens mij ook niet want ik kan de bestanden hiervan nergens terug vinden.

Is de cdrom ook scsi? Probeer anders eens een andere letter. Soms krijg je een virtuele cdrom letter erbij. Als normaal de cdrom bv D is, probeer dan nu vanaf de opstartdiskette e:\ Kijk eens of je dan de bestanden kunt zien.

cdrom is ook scsi en ik kan de virtuele cdrom wel benaderen en ik heb ze allemaal geprobeerd maar ik kan die met de win98 cd niet benaderen terwijl die wel wordt aangegeven

Krijg je nog een foutmelding als je die cdrom wilt benaderen? Zo ja, welke? En welke commando's heb je gebruikt? Misschien dat dat niet goed gaat.

SCSI schijven hebben geen driver nodig. SCSI CD-rom's wel. Elke SCSI apparaat moet een uniek ID hebben waarbij de SCSI-hostcontroller zelf ID7 heeft.

Zet de bootoptie van de SCSI-controller aan.

Als er IDE-apparaten inzitten zal de computer proberen daarvan op te starten. In sommige BIOS'en kun je instellen dat er eerst vanaf SCSI geboot moet worden.

Hij boot netjes vanaf cdrom als je opstart en alles staat naar mijn weten goed maar hij installeerd gewoon het besturingssysteem niet daar stopt die gewoon mee na verloop van tijd dus heb ik de drivers opde opstart disk gezet zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing hij kent netjes alles maar ik kan dan de cdrom niet benaderen.

Volgens mij wordt die scsi cdrom niet geladen tijdens het opstarten vanaf de win98 opstart disk.
Als ik systeem bestanden op hd heb staan zoals command.com kan ik op starten en komt die op de cdrive maar hij kent dan de scsi cdrom niet in dacht dat die dan ook geladen moest worden want die staat toch in de bios van mijn controller,

Laatst bewerkt:
Je moet, zoals gezegd, voor je SCSI-cdrom drivers installeren. Op de originele bootdiskette van win98 staan diverse standaarddrivers. Booten vanaf CD zou normaliter ook moeten werken.

Het is gelukt, ik heb het volgende gedaan:
Alle drivers voor de scsi controller waren geinstalleerd zoals behoorde maar de scsi cdwriter gaf een conflict tijdens het opstarten met opstartdisk met de cdspeler ik heb de scsi cdwriter los gekoppelt en toen de pc weer opgestart met win98 disk met de drivers voor de controller erop en hopla de cdspeler was te benaderen waarna win98 zonder problemen was te installeren.

Allemaal hartelijk dank voor de tips want door jullie kwam ik steeds verder om dit probleem de wereld uit te helpen :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan