Installeren Windows Gaat Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinokken

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Berichten
95
Hallo allemaal, omdat ik niet precies wist waar, dacht ik.. ik zet het bij Windows Xp neer. Ik wil Windows XP Installeren maar om een aantal redens gaat dit niet. Het is Windows Xp PRO, hij is legaal en als ik de cd erin doe, mijn first boot op cd rom zet krijg ik:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Ik heb voordetijd een boot floppy gemaakt en als ik die gebruik.. en ik zit dan in DOS of zowiets en dan toets ik in: C:/ en dan zegt hij:

Invalid Drive Specification.

ook als ik een andere schijf of bijv format of dus wil installeren van cd.. hij zegt heletijd Invalid Drive Specification. of: Bad Command Or file Name.

Heb ik een andere cd/floppy nodig? (als ik mn cd en floppy in de laptop doe, krijg ik gewoon alle files te zien)
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.,

Greetz, Erwin Okken
 
Laatst bewerkt:
Het zou aan de cd drive kunnen liggen of aan de cd. Heb je niet toevallig nog een andere bootcd liggen. Dan kan je zien of hij het met alle cd's heeft. Als dat zo is ligt het niet aan de windows xp cd.
 
vervolg bericht.

de drive deed het voordat ik formatteerde perfect. ook heb ik de cds getest in mijn laptop. het enige probleem is, kan het zijn dat een cd niet bootable is, dat hij dan niet dient voor dit? (of iets dergelijks) dat las ik nameiljk ergens. en ook dat ik geen enkele commando met mn floppy uit kan voeren vindk raar..:(
 
De cd moet wel bootable zijn. Maar alle windows xp cd''s zijn bootable zijn. Tenzij het een kopie is die niet goed gekopieerd is.
 
Even wachten tot het wat later is dan zijn er al wat meer mensen hoop ik..
 
Het kan zijn dat de harde schijf nog niet goed is gepartitioneerd. Dan kan het kloppen dat je met het commande c: niet op die drive komt. Herkent hij wel het commando fdisk?
 
Maar ook al is de harde schijf nog niet gepartitioneerd zal de windows xp cd toch moeten booten anders kan je windows nog niet installeren. Met de windows xp cd kan je namelijk de harde schijf patitioneren.
Maar je kan op de site www.bootdisk.com een goede opstart diskette downloaden. Dan kan je eerst even met fdisk kijken of hij de harde schijf ziet en of er partities op staan.
 
Wordt de harde schijf wel überhaupt in de bios aangegeven?
Zoniet, dan zul je eerst dat moeten oplossen.
 
Ja hij word aangegeven.. (harddisc) en over bootdisk.com ik heb het geprobeerd maar zou je mij kunnen vertelen welke ik moet hebben, ik heb dit gisteren ook geprobeerd maar ik kon de perfecte niet vinden.. helaas.
 
Laatst bewerkt:
Hier vind je een uitleg over het slipstreamen van XP met SP2, indien je dat niet wilt, er staat ook een opstartimage bij, om een XP cd bootable te maken.

Overigens als je opstart met een win98se oem opstarflop, je met deze echt wel fdisk kunt gebruiken om de non dos partitie te verwijderen, alleen kun je dan met fdisk een fat32 freubelen, en geen ntfs, dat kan alleen met een opstart XP cd.
 
Jullie zijn pro.. danku..ik heb dat gedaan, fdisk getyped. (idd niet gepartioneerd) en nu ga ik even proberen, Enable large disk support: ja.. ik laat het nog horen, alvast bedankt HELPMIJ!:thumb:

ik drukte te snel op Post Reactie. ik heb nu lijstje van 4 dingen.

Craete DOS partition or logical DOS Drive.
Set Active Partition|
Delete Partition or Logical DOS Drive.
Display Partition Information.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou op zich er niet voor kiezen hiermee te partioneren. Dat gaat met de windows xp cd een stuk makkelijker. Je kan beter proberen de cd bootable te krijgen. Om windows te installeren moet dat sowieso.
Is het een originele windows xp cd? Of is het een rescue cd?
 
originele.. dus ik moet mijn cd nu bootable maken. ik kijk nu op de site die je stuurde. Wens me succes.. ik laat het jullie nog weten.

gelukt! installeren! danku allen. Mijn Top Forum: HELPMIJ.nl ;) danku..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan