installeren windows pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
is het nog mogelijk om met een home premium cd (OEM) ook professional te installeren,
zoals dat bij vista ook kon?

bij vista kon je gewoon geen code ingeven dan kreeg je vanzelf de mogelijkheid om een versie uit te kiezen, dit is in windows 7 niet meer maar misschien is er een andere manier.
zoja hoe werk dat?

BVD

Ik denk 't niet,want dan heeft 't geen zin verschillende versies uit te brengen (ook qua prijs).
Dat zou iedereen wel willen.;)

dat slaat natuurlijk nergens op,
op de windows vista cd staan alle versies van vista op het is alleen de vraag welke code je in toets en daarna bepaald hij welke versie die installeerd nu is de vraag hoe dat bij windows 7 werkt.

Hoezo "dat slaat natuurlijk nergens op" *censuur*

Laatst bewerkt door een moderator:
dat slaat natuurlijk nergens op,
op de windows vista cd staan alle versies van vista op het is alleen de vraag welke code je in toets en daarna bepaald hij welke versie die installeerd nu is de vraag hoe dat bij windows 7 werkt.

Ik weet niet welke schijf jij dan hebt, maar een oem versie is alleen de versie die erop staat. Net als met de verschillende versies die je kan aanschaffen staat er toch echt maar 1 op een schijf. Zou toch zot zijn als op mijn vista schijf ook ultimate staat terwijl is premium koop.

En bij win 7 geldt hetzelfde.

Het is niet de bedoeling om elkaar in de haren te vliegen, ligt dan even een moderator in.;)

@topicstarter,

Mik Zjegger heeft wel gelijk Windows XP wordt geleverd per versie op een cd-rom. Windows Vista en Windows 7 worden echter op een DVD geleverd waardoor het mogelijk is dat alle versies daarop staan. Afhankelijk van de licentie code die je gebruikt wordt de Windows versie geïnstalleerd waarvan jij de code hebt.

Laatst bewerkt:
zou ik dan maar is uit proberen,

kwestie van vista oem cd erin doen maak niet uit welke versie,

geen productcode invoeren daarna kan je dus gewoon een versie uit kiezen naar keuze deze installeerd hij dan als trial en kan je na 30 dagen niet meer gebruiken tenzij je alsnog een code van de versie invoert die je dan geïnstalleerd hebt.

Windows OEM 7 heeft dat niet.

ook niet bijvoorbeeld als je home premium installeerd en dan geen code in geeft en als hij klaar is bijvoorbeeld een code voor een andere versie ingeeft of een andere optie misschien?

kheb namelijk een home premium cd van windows 7 maar ik moet professional dit weekend hebben maar krijgt hem pas maandag binnen, als hij dan even een paar dagen op de trial draait en maandag de code in kan geven is het geregeld, dat kon wel in vista maar vroeg me eigen af of er ook niet zo iets mogelijk was met win 7 via anytime upgrade of zo zonder dat ik eerst een andere versie moet aanschaffen.

dat kan niet met Windows OEM 7

kheb namelijk een home premium cd van windows 7 maar ik moet professional dit weekend hebben maar krijgt hem pas maandag binnen, als hij dan even een paar dagen op de trial draait en maandag de code in kan geven is het geregeld, dat kon wel in vista maar vroeg me eigen af of er ook niet zo iets mogelijk was met win 7 via anytime upgrade of zo zonder dat ik eerst een andere versie moet aanschaffen.

Zoiets vreemds heb ik nog nooit gehoord,in je topic was trouwens nergens sprake van een trial dan had ik je wel ff een link gegeven,voor de rest heb ik er zo m'n eigen gedachten over.

Hoi !

Kan dus inderdaad niet met een OEM-DVD; als je Win 7 Professional nodig hebt: die heb ik hier wel staan.

Kan je wel 'n link geven; uiteraard moet je zelf voor de aktivatie zorgen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan