Installeren Windows Xp onder Dos Starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommylee

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Wie kan me helpen met dit probleem
Heb een windows xp cd en wil die installeren kan niet van cdrom starten omdat ik niet in de bios kan komen de computer heeft een code en die weet ik niet vroeger kon je de windows 98 gewoon opstarten doormiddel van setup te typen in de doss programma maar nu dot ie dat niet meer wat moet ik doen om het zover tekrijgen

Als je met een opstartdiskette opgestart bent ga je naar de drive van je cdrom, bv D:

Dan ga je naar de map i386 en daar klik je op winnt.exe

Dus zo:

d:\cd i386 (enter)
winnt (enter)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Als je met een opstartdiskette opgestart bent ga je naar de drive van je cdrom, bv D:

Dan ga je naar de map i386 en daar klik je op winnt.exe
Ik dacht dat je dan Winnt.exe moest intypen in die map.
(kan het fout hebben)

[edit]Je hebt net je bericht aangepast zag ik.:D[/edit]

Geplaatst door Tanja1968

Klopt, was in de war, heb het aangepast:D
En ik de mijne weer.
icon10.gif
icon10.gif
icon10.gif

nog even 1 vraagje hehe

dus even op de goede orde

ik zet een opstart cd erin van windows 98 ofzo en doe

d:\cd i386 (enter)
winnt (enter) of is het
winnt.exe

bedankt voor de snelle antwoord heb de computer niet hier staan daarom deze vraag ga er morgen ochtend mee beginnen

Nee, niet een opstart cd, maar een opstartdiskette met cd-rom ondersteuning, en dan pas de hierboven genoemde dos-commando's in te geven.

Dennis.

Dus, je systeem eerst met een opstartdiskette(met cd-rom ondersteuning) opstarten. En wanneer het systeem opgestart is, plaats je je xp-cd in de cd-rom drive.

Je mag beide gebruiken: winnt of winnt.exe

Dennis.

Win _xp

Uhhmmm...

Ik weet niet wat voor een pc je gebruikt, maar de bios kun je altijd resetten.
Dit kan vaak heel eenvoudig dmv het batterijtje van je moederbord te halen en een minuutje later weer terug plaatsen....Het wachtwoord is dan ook verwijderd!!
Lijkt mij de eenvoudigste manier, andere manieren werken natuurlijk ook wel, maar om je in de toekomst van ellende te besparen zou ik dit eens proberen..

Jim

GELUKT !!

is gelukt bedankt voor alle antwoorden ben er zeer blij mee zou er eigenlijk morgen mee beginnen maar kon er neit mee wachten hehe

en Jimmy ik heb een DELL huiscomputer ik ga morgen even kijken waar dat batterijtje zit

Als je het betterijtje wilt gaan verwijderen, dan moet je niet bij het stalen veertje zijn, maar het kleine zwarte uitsteeksel naar buiten drukken. Het gaat vrij zwaar soms.

Dennis.

Re: GELUKT !!

Geplaatst door tommylee
zou er eigenlijk morgen mee beginnen maar kon er neit mee wachten hehe

Scheelt weer een dag. Die heb je hard nodig om alles weer te installeren.:D

XP opstart

Dag allen. Dit is prachtig opgelost. Zou dit ook lukken voor mijn probleem : plots doet de computer totaal niets meer : zwart scherm ; leest geen opstartdiskette en geen CD-rom meer ; reageert op niets ; de lader van de CD-schrijver gaat ook niet meer open (die van de CD-lezer wel) . Ik denk een virus of externe controle want de computer start dikwijls 'zelf' op ; maar toch kan ik niets doen. Als hij opgestart is dan flikkert de optische muis als gek ; precies of kaboutertjes ermee aan het werken zijn . Kan iemand me uit de nood helpen ?
Groetjes en dank vooraf ,
Luc
Nota: weet eigenlijk niet of ik in het juiste forum zit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan