installeren WinXPProfessional.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlentze

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Het volgende:
Ik heb een P3, Compag desktop, 256 MB, 500 MHZ en 10 GB Harde schijf.
Lukt niet om de setup via de cdrom op te starten, na fdisk en format C uitgevoerd te hebben, krijg de melding: kan niet vanuit DOS uitvoeren...

Ook heb ik via de BIOSgetracht om met de cdrom op te starten, echter steeds de melding
ongeldige systeemdiskette, dus de A drive blijft steeds als eerste opstartoptie.
Wie kan me helpen

Kijk eens in je BIOS hoe de opstartvolgorde van je PC staat. Om op te starten vanaf CD kan je het beste deze volgorde aanhouden:
1 CD rom station
2 Harde schijf
3 Floppy station

Alleen de cdrom als opstartmedium zetten, dus bij alle opstartopties, als 1e, 2e en 3e, proberen.

Of toch maar vanuit dos, in de map i386 van de cdrom met winnt32 proberen te installeren.

Reactie Installatie WinXP Prof.

Ik heb in de BIOS de setting staan: CD ROM, HD en daarna A drive, echter toch start
hij via de A drive op, hoe kan dat...?

Hoe gaat dat via DOS : i386 van de Cd rom en dan Winnt...
Kun je me dat effe uitleggen..

Laatst bewerkt:
Is je Windows XP CD wel in staat om op te starten? Bedoel heb je een originele CD of een kopie? Want een slechte kopie start ook niet op :confused:
Je kan eens kijken of je met bv een windows 98 cd wel opgestart krijgt, lukt dat wel dan is je xp cd niet opstartbaar.

mlentze zei:
Ik heb in de BIOS de setting staan: CD ROM, HD en daarna A drive, echter toch start
hij via de A drive op, hoe kan dat...?
.
Heb je nog een floppy in de drive zitten?

Neen, de floppy eruit gehaald...
Hoe gaat dat via de dos dan: i386 etc etc..

Via dos moet je zorgen dat SMARTDRIVE.exe geladen is, anders duurt het heel lang.
Als je in de map I386 zit Winnt intypen.

SMARTDRIVE moet je vanaf een floppy laden, ik weet niet precies hoe dat werkt. kijk eens op de volgende link, mischien staat daar wat tussen:

Is het bij u 'niet mogelijk' om vanaf de CD op te starten, dan moet u een wijziging aanbrengen in uw BIOS, en wel in het gedeelte waarin het bootproces staat beschreven. Zoek daarbij naar een term als bootorder, bootsequence of iets dergelijks. Wijzig de volgorde hier in: eerst de A:-schijf, dan de CD en tot slot uw harde schijf, soms ook wel IDE0 genoemd (selecteer wel de juiste harde schijf, soms heeft u namelijk meerdere keuzes). Is de installatie voltooid dan kunt u er altijd nog voor kiezen om de harde schijf als tweede bootoptie in te stellen, zodat u geen last meer heeft van de CD. Is het opstarten vanaf CD écht niet mogelijk dan kunt u eventueel een Windows XP opstartdiskette maken. Ik zou echter eerst het volgende proberen: maak een MS-DOS opstartdiskette, schakel SMARTDRV.EXE in, ga op de Windows CD naar de map <CDLETTER>:\I386\ en geef het commando WINNT.
Bron:
http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan