Installeren XP en weg 2e partitie (D-schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Zo zout heb ik het nog niet gegeten. Ik formatteer m'n C-schijf(1e partitie) in NFTS (NIET de optie snel) en wat doet XP, hij ziet mijn HD als een grote partitie en formatteert deze. Alles werkt nu wel, uitgezonderd de tijdelijke kleine driverprobleempjes e.d.
Maar ik ben wel m'n 2e partitie, dus alle data kwijt.
Wie herkent dit en reactie graag. Maar ook voor degene die hier nog aan beginnen. Backup dus ook al je data van je 2e partitie; aangezien de meeste gebruikers die schijf juist als een backup beschouwen.

Ik heb dit ook gehad. Toen ik mijn herstelcd de opdracht gaf om windows opnieuw te installeren veegde hij meteen alles schoon. Op mijn D schijf stonden een heleboel bewerkte foto' s, coreldraw files plus een website waar ik mee aan het bouwen was, die dus allemaal weg waren. Natuurlijk had ik geen backup gemaakt voor ik begon te klooien. Dit was dus heel zuur leergeld. Een herstelcd ziet blijkbaar niet dat er een C en een D schijf is.
Het beste is dus om een apparte HD te installeren.

ik leef met jullie mee en ben "dankbaar" voor deze posting............... ik weet wat er mogelijk gaat gebeuren als IK het ooit ga doen.

We hebben het hier dus over 2 verschillende dingen! Een herstel CD (a.k.a. Recovery CD) van bepaalde merken PC is in feite een Image CD, bedoeld om de PC terug te brengen in de fabriekstoestand. Deze CD veegt dus inderdaad alles van de HDD en plaats de originele image terug. Hiervoor zou uiteraard wel vooraf moeten worden gewaarschuwd.
De setup van WinXP herkent wel degelijk bestaande partities en zal deze ook niet zelf verwijderen. Dit kun je in het partitiescherm zelf doen. Daarna een nieuwe partitie aanmaken en een keuze maken uit FAT32/Snel of NTFS/Snel. Daarna wordt de partitie geformatteerd. Setup zal nooit partities uit zichzelf mogen verwijderen. En ik heb hier ook nooit van gehoord. En ik werk hier toch al behoorlijk lang mee.
In alle redelijkheid moet ik dus ook aannemen dat je (per ongeluk) toch zelf de partitie hebt verwijderd in het voorafgaande scherm.

2e partitie

Geen sprake van. Er stond veel data op de D-schijf, dus dan kijk je driedubbel uit om fouten te maken. Overigens, lees de eerste reactie, daar ging het net zo.

Geplaatst door Binary
We hebben het hier dus over 2 verschillende dingen! Een herstel CD (a.k.a. Recovery CD) van bepaalde merken PC is in feite een Image CD, bedoeld om de PC terug te brengen in de fabriekstoestand. Deze CD veegt dus inderdaad alles van de HDD en plaats de originele image terug. Hiervoor zou uiteraard wel vooraf moeten worden gewaarschuwd.
Dit is niet helemaal kloppend, er zijn ook systemen die de image terugplaatsen op de c-schijf, en daarmee de evt overige partities met rust laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan