Installeren xp lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleassen

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
7
dag,

Ik weet het niet mer :confused:

Ik probeer al 3 dagen xp te installeren en hij loopt iedere keer vast.
Heb 98 al geprobeerd en ook Windows Me.
Nu heb ik alle kaarten zoals netwerk en geluid er al uitgehaald heb een memtest gedaan,maar niks werkt.
Nu ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie.

Het gaat hier om een Jetway p4xfbu met een 2.2 celeron
768 mb
120 gig wd hd
Het liep allemaal perfect.

iemand ?? Alvst bedankt.

Gr. Kleassen
 
Hoi,

Het liep allemaal goed waarom dan een schone installatie ?
Ik neem aan dat je de hd geformatteerd hebt, en krijg je een foutmelding of loopt hij gewoon vast?
Probeer het ook eens met wat minder geheugen Bv 256mb of verwijder de partitie misschien dat dit helpt.

Modag
 
Interessant voor een eventuele oplossing is ook te weten waar precies (op welk moment) de installatie vastloopt.
 
Laatst bewerkt:
xp

hij liep niet helemaal goed meer hij was heel traag geworden (algemene kwaal van Windows).
En dan knal je je schijf weleens leeg en ze alles er opnieuw op.
Ik heb de schijf meerdere malen geformateerd en ook al geprobeerd met mindergeheugen.

Hij loopt vast als hij hem gaat installeren dus dan staat er nog 39 min .
Dan heb je een balkje rechtsonderin die dan ook stopt.

Gr. Kleassen
 
Dan zijn de eerste paar schermen waarin het e.e.a. gecontroleerd en Windows bestanden gekopieerd worden, reeds voorbij? Die tijd van 39 minuten is pc (processor) afhankelijk, die zegt dus niet alles over de fase waarin de installatie verkeert.

De CD reinigen zou mogelijk ook een oplossing kunnen zijn?
 
xp

ook al gedaan ! er staatgewoon dat hij bezig is met installeren.
Daar gaat hij dan net aan beginnen.
En dan doet hij niks meer.
Ik heb verschillende cd`s gebruikt win 98 en win me.
Maar hij pakt niks ! :confused:

Groet Erick
 
xp

Ehh ja best wel.
Heb 2 keer fdsik gebruikt in dos en daarna gewoon via de bios m`n cd-rom opgestart en via xp geformatteerd.
Dussssss
Gr. Erick
 
Dat -en het feit dat je meerdere Windows installatie CD's hebt gebruikt, sluit in ieder geval uit dat de Windows CD('s) niet goed zijn.
Naar mijn bescheiden mening houd je dan slechts 1 oorzaak over: een hardwaredefect aan het e.e.a. maar hoe je daar snel achterkomt.................... :confused: (Nog even los van de "toevalligheid" dat er hardware defect optreedt op hetzelfde moment dat je een frisse Windowsinstallatie wil gaan uitvoeren.......... :confused: )
 
Laatst bewerkt:
xp

ja ik weet het het is heel maf !'
Nou ja hopen dat iemand dit leest die het ook eens gehad heeft of misschien weet wat het kan zijn.

In ieder geval dank voor je reacties.

Erick
 
Heb 98 al geprobeerd en ook Windows Me.
Nu heb ik alle kaarten zoals netwerk en geluid er al uitgehaald heb een memtest gedaan,maar niks werkt.

Hoezo, niks werkt, een memtest ook niet? weet je gelijk waar het zit.:eek:

Maare, zet de harde schijf met een andere ide kabel aan de secundaire ide aansluiting, kijk ook in de bios eens alle instellingen na, voor een goede data overdracht.

Ook even kijken, indien je een onboard videokaart/chip hebt, en je gebruikt een losse kaart, of die op disabled staat.

Het gekke is, dat die 39 minuten grens te maken heeft met je videokaart, die moet hij gaan installeren, indien je nog een andere hebt, proberen, voor die tijd, werkt hij met de vesa driver, na die tijd gaat hij met de vga driver werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan