Installeren XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toony

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Ik zit bij een kennis die een 2ehands pc heeft gekregen.
De hardeschijf is leeg dus ik zit hier om XP erop te zetten.
Ik heb de pc zo ingesteld dat ie opstart van de cd-rom.
Hij herkent de cd van XP (met F8) zodra ik dan druk op enter doet de pc niks meer, alleen een zwart scherm met een knipperent streepje, heb minuten lang gewacht maar er gebeurd helemaal niets meer.
Ik weet wel hoe ik XP moet installeren maar dit geval zegt mij niets.
Is er misschien iets niet goed met de hardeschijf?
HD zit er goed in op master, zegt ook dat de schijf 20gb is enz.
Verder gaat mijn kennis van pc's helaas ook niet.

Er staat overal wel hoe je moet installeren als er een oude versie nog op de HD staat (en dan kom ik er zelf ook wel uit) maar niet als de HD leeg is en de pc niet verder gaat dan een knipperend streepje.

Probeer het eerst met een opstartflop van 98, hier heb je hem, dubbelklik het bestand, met een lege flop in de drive.

Verander de bootseqence in de bios naar de floppy drive, en start er van op, kijk met fdisk, of je nu wel op de schijf kan komen, maar dan een fat32 partitie, en reboot.

Met weer de cd als eerste om van op te starten, en de XP cd in de drive, misschien zien hij nu wel de partitie, die je kunt veranderen, in een NTFS partitie, en ook zo kan formateren.

kijk met fdisk, of je nu wel op de schijf kan komen, maar dan een fat32 partitie, en reboot.

Hoe moet dat precies? Heb dat (gelukkig) nog nooit hoeven doen.
Ik heb eventueel nog wel een Windows 98 cd-rom of 2000

Gewoon een flop maken, die link is een zelfextracting make flop ervan, misschien wil het ook met een 98cd, maar volgens mij niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan