installeren xp pro met satadriver

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdz

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
8
Ik probeer op mijn pc welke is voorzien van een sata schijf windows te installeren.
Ik volg de normale procedure:
- bootenvan cd
- op f6 drukken en de drivers installeren (sil 3512r)'
- de schijf wordt herkend
- kan nog op F8 drukken om accoord te gaan met de overeenkomst van microsoft en dan:

:evil: :evil: :evil: :evil:
dan wordt op eens weer gevraagd op de driver diskette van de sata.... Stop ik deze in de (usb) a-schijf en druk ik op enter... er gebeurt niets!!!!!!
en dat er terwijl iets eerder tijdenn de installarie de usb schijf en drivers prima herkend worden.
Overigens 'hangt het systeem niet.Met f3 is het keurig af te sluiten.....
Wie weet raad.......alvast bedankt
john
 
Je dirvers worden vermoedelijk niet geinstalleerd, heb je geen floppydrive ingebouwd daar van zou die wel herkend moeten worden.
 
Het zijn beslist de juiste drivers en na de F6 wordt ook aangegeven dat de driver voor windows xp geinstalleerd zijn.
Zonder deze drivers wordt de HD sowieso niet gevonden.

De A drive is idd een USB2 geval. ( heb geen andere A drive.) maar tis toch raar dat deze drive eerder tijdens de setup wel wordt gevonden.


Ik kan overigens wel in de herstelmodus komen dus als iemand daar iets weet??
Of misschieneenandere manier om windows er op te krijgen. Eventueel ik er tijdelijk wel een ide drive bij prikken maae dan?
 
nu met ide hd met winxp als boot

ik heb inmiddels een IDE hd met windows xp in het systeem gezet. Hiervan geboot..systeem werkt.
De sata drive wordt door windows herkend.
Toch wil ik de IDE drive er weer uithalen (ik heb er geen ruimte voor in het systeem).
Kan ik op een of andere manier Windows Xp op de andere (sata schijf) krijgen zonder een setup te doen (met bovenstaande in het achterhoofd) zodat ik de IDE er uit kan rukken???
 
Heb je al geprobeerd om de sata drivers vanaf cd te installeren die bij je moederbord zit?
 
Welkom op Helpmij.:)

Download eens de driver opnieuw, bij de fabrikant van je moederbord. Deze op een nieuwe floppy zetten en kijken of die wel gepakt wordt.
 
Ik heb een driver gebruikt die op de cdrom staat van het moederbord (FN85). Het betreft een shuttle.

Het probleem is dat setup vraagt om de diskette met de driver te plaatsen en op enter te drukken. Doe ik dus..diskette in de USB schijf en op enter drukken...
maar het lampje van de A drive gaat niet eens branden...
kortom hij gaat niet eens zoeken naar de driver...
Het lijkt wel alsof op dit moment van de setup de USB drive niet gevonden wordt....... iets wat eerder in de setup wel gewoon lukt....
ik snap er echt niets van.....
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand dan of ik het besturingssysteem (win xp pro) van drive 1 naar drive 2 kan kopieren (en zo ja hoe) en daarna drive 1 er uit kan rukken?
:eek: :eek: :eek:
dit peeceetje biedt namelijk onvoldoende ruimte voor 2 schijven :(
 
Mijn truc ter info

Even vertellen over de truc welke werkte tydens het
opzetten van mijn RAID. Ik heb in de floppy drive een
Raid Driver gestopt, in de CD speler een XP windows
setup schijf. De beide harde schijven als master op elk
een kanaal - cd speler en een IDE backup schijf staan als slave.

Power-up - ga naar Bios - CD als primaire boot - raid gemaakt met beide schijven en enabled- dan F10 save
de bios - systeem start en de CD gaat initiele setup drivers schrijven naar het RAID systeem. DE vraag om met F6 te werken - werkt nog niet - het systeem blijft door schrijven ondanks dat ik F6 in druk - maar ergens onderweg komt de vraag om de RAID drivers - deze aan
gewezen en geladen van flop - Het systeem gaat verder met setup en dan ergens op het eind start de flop nogmaals en wordt er zomaar opnieuw software
nogmaals van de flop geladen - Het laten zitten van de flop tijdens de gehele setup installatie is dus de truc... - welke bij mij werkte - Hierna start de gewone setup van Windows XP op de RAID. Hopelijk helpt deze hint je iets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan