Installeren XP-Prof mislukt :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Omdat mijn XP niet lekker meer liep (erg traag) op een Fat32 partititie besloot ik de boel te herinstalleren. Schijf C opnieuw geformateerd tot een NTFS partitie en vervolgens XP-Prof installeren met de 6 opstartdiskettes. Na de 6e dsikette krijg ik de mededeling dat ie schijf C gaat examineren en krijg dan de mededeling: SIF file is missing or corrupted. Value 0 on the line in section (source disk files) with key SP1. cab. Setup cannot continue. Vervolgens de schijf nog een keer geformateerd, opstartdiskettes er door laten lopen en weer dezelfde foutmelding. Wanneer ik reset krijg ik vervolgens de mededeling: NT LDR ontbreekt. Deze foutmeldingen zijn mij volslagen onbekend en heb werkelijk geen idee wat er loos is of hoe ik hieruit kom :(
Help mij!

Heb op mijn pruts computer XP vanaf dezelfde CD geinstalleerd en dat ging feilloos, vandaaruit zit ik nu te internetten.

Je mag het ok op een adere manier proberen.
Opstarten met een diskette met cd-rom ondersteuning.
Ga dan naar de Xp cd en kies voor cd i386 [Enter]
hierna winnt.exe[Enter]
Moet lukken.

Of je veranderd in de Bios volgorde zodat de comp eerst de cd-rom leest en dan pas de rest.

Wajang de opstartdiskettes van XP kennen de keuze van opstarten met CD-ondersteuning niet. Die optie is er wel voor win98. Daarmee heb ik het overigens geprobeerd, maar dan loop ik weer tegen het probleem aan dat er niet op een NTFS partitie geinstalleerd kan worden. Dus dit verhaal werkt niet :(

Ga nu het advies van krugar uitvoeren dus duik ik nu de Bios in. Wat een ellende :(

Je kan anders met fdisk je paritie verwijderen en daarna opnieuw aanmaken en dan formateren als FAT.

Hier kan je de ultimate bootdiskette downloaden.
Met deze flop opstarten, Fdisk opstarten en de partities verwijderen, nieuwe aanmaken en hierna XP installeren.

Vanuit de bios opdracht gegeven om vanaf CD-rom op te starten en dat is gelukt. Compu naast mij is druk doende windos xp proff te installeren :)

Dat met fdisk had ik tussendoor al gedaan krugar maar daarna bleef dezelfde error terugkomen.

Bedankt voor jullie praktische en werkende adviezen:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan