Installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Hoe kan ik windowsxp pro installeren vanaf de bootable cd naar de S-Ata HDD in het systeem.
Bij setup gaat de installatie van start (blauw scherm met drivers kopieren) komt dan aan bij blauw sherm met setup (installeren xp). Ik geef enter (setup). Hierna geeft hij aan dat er geen hdd in het systeem zit!

In de bios wordt de hdd wel herkent.

Hoe moet ik dit doen?

Hdd is maxtor 200 gb S-ATA

Zorg dat je een floppy met de SATA driver hebt.
Tijdens de setup moet je op F6 drukken om de driver te laten installeren.
Dit wordt onder in het beeld vermeld.(In 1 van de eerste setup schermen)

2

Deze drivers heb ik via een andere pc op floppy gezet. Nog steeds na F6 drukken geeft hij dit aan.

Als het goed is krijg je, nadat je op F6 geklikt hebt, verderop een scherm druk op E om drivers vanaf floppy te installeren.
Heb je dit gedaan?

3

Ja, dit heb ik gedaan. Kon nog niet installeren op de S-ATA drive. Nu heb ik op de ATA-poort een IDE schijf aangesloten. Toen setup uitgevoerd (incl diskette), hij zag toen de S-ATA schijf wel. Hij gaf aan 131 GB!. Heb XP geinstalleer op de IDE-schijf, in winXP apparaat beheer geeft hij de schijf aan, in verkenner niet(niet geformateerd).
Ik wil wel de volledige schijfruimte gebruiken (200 GB), is hiervoor SP1 nodig?

Ja SP1 is nodig om je schijf volledig te kunnen herkennen.
Ik ga er vanuit dat het Bios wel de ondersteuning heeft.
In WinXp kan je de schijf partitioneren en formateren.
(deze computer>beheren>schijfbeheer)

4

OK, hier ben ik weer.

Had een andere topic gestart omdat ik in de bios van het moederboard de S-ATA schijf niet als boot-optie kan selecteren (Is eigenlijk geen WindowsXP probleem).

Kan alleen kiezen uit: ATA-schijf, Floppy, CD/DVD-ROM en LAN.

Graag wil ik via de S-ATA kunnen booten, heb nu tijdelijk een ATA-schijf erin hangen om te kijken of ik WinXP kon installeren en alle apparatuur goed werkt. Na installeren WinXP op de ATA-schijf kan ik de S-ATA schijf wel zien in verkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan