Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
382
ik heb op de C: win 2000 prof staan en nu wil ik op de F linux installeren. Die heb ik op cds gebracht maar hoe start ik met installeren???

Grt zPtje.nl
 
Is f een 2de schijf of een partitie op je schijf ?

Beide kan overigens met linux . Je moet dat alvorens te installeren wel even zeker weten . Om vergissingen te voorkomen en geen gegevens te wissen.
 
probleem

ik ben nu aan het installeren geweest. Zucht en nu krijg ik tijdens de installatie telkens deze foutmelding:

There was an error installing efax-0.9-12. This can indicate media failure, lack of diskspace, and/or hardware problems This is a fatal error and tour install wil be aborted Please verify your media and try your install again . Press the OK button to reboot your system.

Zou het helpen als ik de modem eruit haal?? En hoe moet ik dit anders oplossen?

Grtz Ptje.nl
 
redhat linux is geinstalleerdmaar nu vraagt ie om login op localhost wat moet ik hier invullen? en ik heb het idee dat ik geen password kan invullen

Grtz Ptje
 
Als het goed is heb je tijdens de installatie een wachtwoord ingesteld voor de gebruiker 'root' (en misschien ook wel voor een ander gebruiker). Dus je moet inloggen met 'root' (zonder de ') (of als je een andere gebruiker hebt aangemaakt tijdens de installatie kan je die ook gebruiken).
Het klopt dat je niks ziet als je je wachtwoord invult (ook geen sterretjes), maar dat is als beveiliging zodat iemand die achter je staat je wachtwoord niet kan lezen. Gewoon intypen en op enter drukken dus.
 
het is gelukt,
ik had ook nog per ongeluk de tekst versie erop gezet maar heb nu de grafische versie erop. En nu wil ik m gaan gebruiiken als webserver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan