Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Mijn computer start telkens opnieuw op nadat het windows scherm met dat balkje wat loopt in beeld is.Bij het overschakelen naar het welkomsscherm start hij opnieuw op.
Wat kan dat zijn. gr harry

Al eens opgestart in veiligemodus ( F8) en systeem herstel geprobeerd of laatst werkende configuratie

Ja dat heb ik gedaan maar hij blijft hetzelfde doen.Telkens wanner hij wil overschakelen naar het welkomsscherm start hij opnieuw op. Ik kom ook niet in de veilige modus.
Gr Harry

1. Laat de PC opstarten met de XP installatie CD in de speler. Laat Windows Setup gaan tot voorbij het Recovery(R) scherm en kies dan in het volgende scherm voor Herstellen. Aanmelden met de nummer van de Windows partitie (vaak nummer 1) en met het wachtwoord daarvan (vaak niets, dus niets invullen en op Enter drukken). Je komt hierna uit in de DOS prompt: C:\Windows>
- Type hier nu eerst CD.. (twee puntjes!) en druk op Enter (dus achter C:\Windows>CD..)
-- Je moet nu uitkomen bij C:\>
Vanuit hier voer je de reparaties uit.

2. Doe daar eerst dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/783820#item6

3. Nadat dit klaar is, typ je de volgende opdracht exact zo in en drukt daarna op Enter:
chkdsk C: /r /p (denk om de spaties ertussen, die zijn belangrijk!)
- Chkdsk onderzoekt en repareert nu automatisch de evt. fouten op je schijf én de evt. fouten in je Windows installatie.

4. Als laatste doe je dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/783820#item3

► Hierna type je Exit en drukt op de Reset knop op je pc. Laat de CD nog even erin zitten, maar kom niet aan het toetsenbord (niet laten opstarten via de CD). Laat de pc zijn gang gaan en als het goed is start ie nu wel op, zonder blauw scherm.Al deze zaken repareren veel dingen aan XP, meer dan alleen met chkdsk zou gebeuren. Het brengt geen schade aan, maar zorgt dat Windows kan doorstarten.

Ik heb het gedaan en kom nu wel in de veilige modus maar alles gaat zo verschrikkelijk traag. Ik wilde windows er opnieuw opzetten maar dat duurt ook zo erg lang.Alles gaat zo traag hoe zou dat komen. gr harry

Heb je schone installatie gedaan dus tijdens opstarten partities verwijdert en toen windows opnieuw geinstalleerd?

Ja dat heb ik gedaan maar ben maar even gestopt omdat het zo lang duurt. Hoe kan het
dat de installatie zo traag gaat er zryit toch 512 mb geheugen in.
Gr Har

Een schone windows-installatie (excl. drivers tec.) duurt op een niet al te snelle computer ca. 45 minuten

Ja dat klopt maar bij mij gaat het lezen van de cd redelijk snel maar dan gaat hij de installatie bestanden verzamelen en dat duurt bijna 1,5 uur voordat hij de 100% gehaald heeft. Waarom gaat dat zo langzaam. Gr Harry

heb je toevallig een cardreader op je moederbord aan gesloten zitten zo ja haal dan de connector eens los van het moederbord en probeer dan nog eens.

Bedankt het is opgelost met een neiuwe Hd dus hij was toch kapot.
Gr Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan