Installing windows 7 op samsung np530u3c a07nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
184
Beste,

Wie kan mij uitleggen hoe ik deze laptop: samsung np530u3c a07nl geinstalleerd krijg met windows 7 en dat de cache ssd gaat werken.
Als ik de installatie van windows 7 start kan ik kiezen waar ik de installatie op uit wil voeren op de 24 gb ssd of op de 500 gb HD.

optie 1: installeren op de 24 gb sdd maar dan zit ik met het probleem te weinig schijfruimte
optie 2: installeren op de 500 gb hd maar dan benut ik niet de SSD?

Met welke software kan ik dit oplossen? moet dit met de intel rapid storage of met de expresscache drivers of met de intel rapid start technology? Ik heb al van alles geprobeerd maar ik loop vast en kom niet vooruit.
Kan iemand mij helpen?

Groet, Sander
 
Hoi,
24 GB is ook wel erg weinig, alleen met de updates loopt je schijf al bijna vol. Je hebt al een volwaardige 120 GB ssd voor €69 tegenwoordig.
Uit de specs van jouw laptop:
Fast Boot zorgt ervoor dat deze Ultrabook binnen 20 seconden is opgestart en vanuit de slaapstand is dit model binnen 2 seconden klaar voor gebruik door Fast Start. Fast Browsing plaatst jouw favoriete websites in de cache, zodat deze 2x zo snel worden ingeladen.
Voor de snelheid hoef je het niet te doen als ik dat zo lees.
De opties zijn al op je laptop aanwezig lijkt me.
Interessante link om te lezen omtrent je cache-ssd, die in Windows niet te benaderen is.
http://www.zdnet.be/help/150621/versnel-je-harde-schijf-met-een-cache-ssd/
Mijn conclusie, vervang je HDD door een ssd in een bracket. Vraag je af of je wel 500 GB nodig hebt en pas de capaciteit van de ssd aan aan wat je nodig denkt te hebben.
Met de tegenwoordige gratis cloudopslag hoef je niet perse alles op je harde schijven te hebben.
Wil je dit alles niet installeer Win 7 dan op de gepartitioneerde HDD (Win 7 50 GB voor C:) en zorg dat je de data op een andere partitie terechtkomen door persoonlijke mappen (Mijn Documenten, afbeeldingen enz.) te verplaatsen op de correcte manier.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
24 GB is ook wel erg weinig, alleen met de updates loopt je schijf al bijna vol. Je hebt al een 120 GB ssd voor €69.
Uit de specs van jouw laptop:

Voor de snelheid hoef je het niet te doen als ik dat zo lees.
De opties zijn al op je laptop aanwezig lijkt me.
Interessante link om te lezen omtrent je cache-ssd
http://www.zdnet.be/help/150621/versnel-je-harde-schijf-met-een-cache-ssd/

Bedankt voor je reactie! Ik begrijp dat 24 weinig is maar hoe krijg ik dit nu opgelost? Zo moeilijk kan dit toch niet zijn? Hoe doen anders mensen een clean windows 7 installatie op een cached ssd?
 
Die hebben een grotere capaciteit? En is het wel een cashed ssd waar ze die opzetten?
Even snel?
De hamvraag blijft: is een cache-SSD even snel als een volwaardige SSD? Helemaal niet! Een volwaardige SSD biedt bij elke opdracht voor 100% extra snelheid, ongeacht welke actie. Een cache-SSD gaat kijken welke programma’s je het meest gebruikt, en zal die bufferen voor onmiddellijke toegang.
Lees je de links wel die ik je aanreik?
 
Laatst bewerkt:

Ik heb dat gelezen, maar lees aub mijn vraag. In mijn situatie waar moet ik windows 7 op installeren, optie 1 of optie 2? Destijds toen ik de laptop kocht had ik maar een schijf van 524 gb. Nu zie ik er 2 staan zowel de 24gb als de 500gb. Moet ik bijvoorbeeld de installatie uitvoeren op de cached ssd van 24 gb en dat ik de hd kan merge of iets dergelijks?
 
Op de HDD, optie 2 dus.
Wil je dit alles niet installeer Win 7 dan op de gepartitioneerde HDD (Win 7 50 GB voor C:) en zorg dat je de data op een andere partitie terechtkomen door persoonlijke mappen (Mijn Documenten, afbeeldingen enz.) te verplaatsen op de correcte manier.
De cache-ssd versnelt je HDD als het ware door programma's die je veel gebruikt in die cache op te slaan zodat die sneller starten, zie het als de prefetch map onder XP maar dan op echt geheugen.
Staat ook allemaal in de link van #2.
De cache wordt automatisch ingeschakeld door de ingebouwde software v.d. fabrikant heb ik begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie! Ik ga de installatie uitvoeren op de HDD en probeer dan de expresscache software draaien. Mocht dit allemaal niet lukken ga ik aan de slag met de recovery software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan