Instant Windows 8 <- Mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mystis

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Dag iedereen,

Een hele simpele vraag waardoor ik met iemand een argument ben tegen gegaan.

Zou het mogelijk zijn, om na een Windows 8 installatie, daarvan de image te kopieren en plakken naar een ander PC? (ik begrijp dat de huidige instellingen & pre-activated cd-key meegenomen zijn)

Het ging er dus om dat iemand een laptop met dualboot (mac os + windows 8) heeft. Achteraf kwam hij erachter dat hij die niet nodig heeft, dus raadde ik hem aan om het te backup-en. Zo kun je snel de operatingsystem direct terugplaatsen zonder tijd verspilling aan de OS installatie en gevraagde instellingen. Alleen kreeg ik van hem te horen dat het door partities en hardeschijf type hierdoor niet mogelijk zal zijn.

ooit had ik zoiets gedaan met windows xp! maar toch vroeg ik me af of het mogelijk zal zijn met windows 8.

Met vriendelijke groet,

Mystis

Laatst bewerkt:
wil je dit uitvoeren op een mac computer?

van mac naar een normale windows een kopie te plaatsen (back-up) zal niet werken.
Os mac is geheel anders dan een andere pc of het moet ook een mac zijn.

Maar in dit geval, stelde ik hem voor een back up te maken van zijn Windows 8 voor de volgende keer wanneer hij hem weer WEL nodig heeft.

Een backup maken voor zelf gebruik, dus niet voor een ander PC.

Dus mijn vraag nogmaals: Een hardeschijf waarop al 2 operatingsystems op zitten (mac os + win8, op verschillende partities), zou je dan een specifieke backup kunnen maken van Windows 8?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan