Instellen Modem/Router Edimax AR-7167WnA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper301

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Goedenavond,

Ik heb op dit moment een router/modem van online de Thomson TG712. Ik wil graag de Thomson vervangen omdat deze zodanig bewerkt is door Online dat je geen poorien kunt opengooien en ik hierdoor constant een NAT probleem heb. Nu ben ik bezig geweest met het instellen van de Edimax alleen ik kreeg het internet gewoon niet werkend. Ik heb als abonnement Online Extra/Family, ik hoop dat ik jullie mij verder kunnen helpen hier heb ik een aantal screens:
lan settings.jpg

PV instellen.jpg

Enige wat ik meen te zien is dat hij nu in Bridged modus staat. Dat zou betekenen dat de Edimax niet als router functioneert, terwijl dat wel de bedoeling is (gegeven dat je DHCP hebt ingericht in de LAN settings). Er hoort (vlgs. mij) in ieder geval te staan: "Dynamic IP address" bij Encapsulation.

Een schermafdruk van hoe de WAN/Internet/ADSL instellingen van de Thomson nu staan zou evt. wat kunnen helpen.

Verder: Als ik deze link mag geloven hangt het ook nog eens van de het type abonnement af welke instellingen van toepassing zijn. Juist daarom is het handig te weten hoe het nu op de Thomson is ingesteld [en vermeld ook even welk type abonnement je hebt van Online.]

Dan lijkt het er ook nog op (zie voornoemde link) dat je handmatig DNS servers moet opgeven in de LAN instellingen / DHCP instellingen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok ik zal even proberen wat jij voorstelt die encapsulation zal ik veranderen en DNS servers zal ik opgeven. Ik heb hier de printscreen van de Thomson en het abonnement wat ik heb is ADSL extra.
Thomson settings.jpg

Niet 100% aansluitend bij jouw Edimax, maar ik vond het volgende officiele document van T-mobile Online over het configureren van een zelf aangeschafte ADSL (router-)modem ipv. de geleverde: link

Zie dat ook daar wordt gezegd dat het IP-adres aan de WAN/Internet kant automatisch kan/moet worden aangevraagd door de routermodem, dus wat ik schreef in mijn eerste posting is correct (=aan moet staan: "Dynamic IP address" bij Encapsulation).

Voor de geïnteresseerden: Handleiding etc. van dit apparaat is hier te downloaden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je vraag lijkt trouwens verdacht veel op deze vraag op een ander forum. Indien die van jou is: Het niet de bedoeling dat je je vragen op meerdere fora stelt!

Tijs.

Ja klopt alleen dat forum is nagenoeg dood heb ik wel door dus kan mijn topic daar wel weer verwijderen.
Ik heb hem op dynamic gezet alleen het veranderd niet veel nog steeds geen connectie.
Ik heb weer even 2 printscreen gemaakt van hoe het er nu voor staat.
Dynamic ip.jpg
diagnostic.jpg

Even een andere vraag: Je hebt een analoge telefoonaansluiting, dus niet ISDN? Want stel dat het wél ISDN is, dan had je een AR-7167WnB moeten kopen (Annex B, dus).
Verder zie ik dat je ineens PVC 1 hebt geactiveerd ipv. PVC 0. Mag ik aannemen dat je nu niet ook geactiveerde PVC 0 hebt? Anders even de diagnostic van PVC 0 ook even opvragen.
[Persoonlijk was ik zelf niet gaan klungelen, en altijd op PVC 0 gebleven om in te stellen / te testen.]
Dan nog een tip: Kijk eens wat er gebeurt als je de Speedtouch van je telefoonlijn afhaalt, de hele nacht geen ADSL apparatuur aansluit op de telefoonlijn en dan de Edimax aansluit met de huidige instellingen? Ik vraag me namelijk af of wellicht dat nog wat helpt.
Dan kun je verder nog eens kijken of je wat kunt bereiken met 1483 Bridged VC/Mux (mocht die Encapsulation te kiezen zijn).

Verder ziet (zover ik kan beoordelen) het er goed uit, maar ja, ik heb geen Online en geen Edimax. Dus mijn tips houden hierbij helaas op.

Tijs.

Ik heb hier ook nog een Sweex router/modem liggen die kan ik ook nog wel even proberen.
Ik zal het even gaan klungelen met die sweex en dan zet ik die edimax daarachter om draadloos internet te krijgen.
Ja ik heb ADSL over de telefoon lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan