Instellen RAW+L EOS 400D

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamptonbs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Hallo,

Sinds twee weken heb ik bovenstaande camera. Nu heb ik hiervoor een nieuwe kaart aangeschaft Sandisk CF extreme III 4Gb. Nadat ik deze heb geformateerd wil ik via het menu RAW+L instellen maar ik krijg deze optie niet te zien. Doe ik iets verkeerd of is deze kaart hiervoor niet geschikt? (alleen L, M en S zijn zichtbaar)

gr, Ellen

Welkom op Helpmij.:)

Hoe heb je de kaart geformateerd? Via de EOS 400D zelf of op de pc met een cardreader?

[edit] hoe staat de "draaiknop" ingesteld als je RAW wilt instellen? Staat deze op "Automatisch"?

Laatst bewerkt:
Instellen RAW+L

Beste crash,

Ik heb de kaart geformateerd via de camera (zoals staat aangegeven in de handleiding).

De tweede vraag 'edit] hoe staat de "draaiknop" ingesteld als je RAW wilt instellen? Staat deze op "Automatisch"?' snap ik niet helemaal, zoals gezegd ik heb de camera net en er zit waarschijnlijk meer op dan ik tot nu toe heb ontdekt.

met vriendelijke groet, Ellen

Ik heb dezelfde camera.:) Boven op de camera aan de rechterkant zit een draaiknop. Hiermee kun je allerlei standen instellen.(Landschap, macro, potret, nachtopnamen,sport) Deze staat waarschijnlijk op "Automatisch"(groen rechthoekje). In deze stand werkt de camera volledig automatisch. Je hoeft alleen de onspanknop half in te drukken om scherp te stellen. Daarna druk je de ontspanknop helemaal in om een foto te maken.

In deze stand kun je niet kiezen voor RAW+JPEG. Zet de knop eens op P en kijk dan in het menu. Asl het goed is krijg je nu wel de mogelijkheid om RAW+JPEG in te stellen.

PS heb je de camera gekocht met de actie om voor 25 euro een fotografie cursus te volgen voor de 400D? Zo ja, zou ik dat zeker doen. Je krijgt proffesionele uitleg over alle funkties van de camera. Ook al begin je net met fotografie, dan is die cursus even goed prima te volgen. Ik heb dit ook gedaan en weet nu veel meer van de camera, dan wat in de handleiding staat.
(weet niet of die actie er nog is)

Laatst bewerkt:
Instellen RAW+L

Beste Lex,

Ik weet nu wat je bedoelt, nu ik hem op manual heb ingesteld krijg ik de optie wel te zien. Hartstikke bedankt voor het antwoord:o

Beste Lex,

Inderdaad die actie is er nog maar ik heb de voucher die hiervoor nodig is nog niet ontvangen. Zodra deze binnen is ga ik mij zeker aanmelden voor de cursus. Nogmaals bedankt voor de uitleg en deze tip

gr, Ellen

Graag gedaan. Het is een goede camera om mooie foto's me te kunnen maken.:)

PS die voucher hoor je in de winkel te krijgen of heb je de camera via het internet gekocht?

Nog een tipje, kijk eens op het volgende forum rond:
http://zoom.nl/forum/
Is een forum over fotografie, je vind er heel veel tips/uitleg.

Laatst bewerkt:
ik heb het ook ingesteld, maar ik krijg enkel de RAW-bestanden :S...ik verwacht dat de camera van 1 foto dan zowel een CR2 (RAW) als een jpg-versie 'download' van de camera.

Als ik via de verkenner kijk dan kan ik alleen de jpg-tjes van de camera halen. Gebruik ik de EOS Utility, dan krijg ik wel de raw-bestanden, maar niet de jpg-tjes :S...wat doe ik fout??

p.s. die zoom is idd mooie site!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan