Instellen Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfhin

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Sinds vanmidag heb ik een ''E-tech Wireless router WLRt03'' en ik wil die instellen zodat ik gebruik kan maken van ADSL op verschillende computers.
Het instellen van de PC zodat die verbinding maakt met de router is makkelijk te doen, de router instellen zodat die verbinding maakt met Wanadoo is een stuk moeilijker.

In de handleiding word de modem die ik voor ADSL van KPN kreeg niet genoemd (een Ericsson HM121dp, USB modem) dus daar heb ik weinig aan, ook de site van Wanadoo is niet erg behulpzaam.

Ik heb in het configuratie scherm van de router 5 Keuze mogelijkheden : Obtain a IP automaticly, Static IP, PPPoE, PPtP, L2TP. Nu is mijn vraag welke van die 5 optie's moet ik kiezen en welke instellingen moet ik dan gebruiken om verbinding te krijgen met ADSL?

Ik heb zelf planet en die werkt met PPPoA, maar als ik jou was zou ik ze gewoon alle 5 proberen tot je verbindig hebt.
Hier een voorbeeld instelling router:

Encapsulation PPPoA

Virual Circuit 8 en 48

User name xxxx@adsl-comfort
Password xxxxxxx

en verbinding maken

Geplaatst door Dolfhin
In de handleiding word de modem die ik voor ADSL van KPN kreeg niet genoemd (een Ericsson HM121dp, USB modem) dus daar heb ik weinig aan, ook de site van Wanadoo is niet erg behulpzaam.

Misschien zit ik er helemaal naast, maar met een USB modem is het niet mogelijk deze op een gewone (draadoze) router aan te sluiten. Voor USB modems zijn (duurdere) routers schaars beschikbaar. Ik denk dat je een Ethernet modem moet aanschaffen...

Succes ermee,

Steven-w

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan