• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

instellen standaard vba scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees1951

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo, Ik heb zonder twijfel een domme vraag: hoe stel ik het Visual basic scherm zodanig in dat ik de verkenner links boven krijg, de eigenschappen eronder en de programmacode rechts?
Ik heb per ongeluk een verkeerde knop ingedrukt en nu krijg ik de schermen wel, maar naast of over elkaar heen.
Moet eenvoudig zijn maar heb van alles geprobeerd en nu ten einde raad.

Iemand een idee? Erg graag!

Alvast bedankt

Via Beeld lukt dat wel.

Ctrl-R voor projectverkenner
F4 voor venster Eigenschappen.

Succes, Cobbe

Dag Cees

Wat jij wil doen, heet "docking" in het Engels.

Hier is de post waar ik altijd ga kijken als ik daar iets moet mee doen:

Hier

Lees ook de commentaren op die post. De eerste van John Walkenbach is best grappig (voor zij die dit soort probleem al meermaals tegen kwamen :) - waaronder ondergetekende)

Wigi

Dank allen!
Was niet zo eenvoudig: het lukt pas als ik met Extra/Opties/Dokken de juiste vakjes aanvink (die waren bij mij op raadselachtige wijze 'ge-unvinked'). Pas daarna lukt het om alles weer mooi als vanouds te tonen.
Afijn. Ik ben niet NET iest blijer omdat het verholpen is dan boos omdat ik zoveel tijd kwijt ben voor zoiets onnozels als het instellen van een scherm.

Dank dus Cobbe (ook al werkt je suggestie dus niet als je niet eerst de vakjes aanvinkt)
Dank ook Wigi (ook als is de site kennelijk vergeven van grappenmakers die suggereren dat je een liedje moet zingen om je probleem op te lossen - leuk maar vervelend als je geirriteerd een oplossing voor je probleem zoekt. Maar toch ook omdat daar iemand voorstelde om http://www.jkp-ads.com/articles/vbedocking.asp te lezen. Want eigenlijk was DAT voor mij de oplossing).

Pfff.. Zo.
Nu nog even zien hoe ik dit onderwerp kan afsluiten

Dank ook Wigi (ook als is de site kennelijk vergeven van grappenmakers die suggereren dat je een liedje moet zingen om je probleem op te lossen - leuk maar vervelend als je geirriteerd een oplossing voor je probleem zoekt.

Dan heb je niet door wat die zogenaamde "grappenmakers" impliciet probeerden duidelijk te maken:

- dat het probleem dat jij tegenkwam, geregeld terugkomt, zonder reden, bij iedereen
- dat er niets aan te doen is
- en dat het vaak "trial and error" vereist om het terug goed te krijgen

Toch blij dat ik je heb kunnen helpen. :thumb:

Wigi

PS: die enkele "grappenmakers" kennen veel meer van Excel en VBA dan wij hier allemaal samen. Als zij niet vrij snel met een oplossing komen, onderstreept het heel vaak de symptomen zoals hierboven aangegeven.

Ah! Dank je Wigi.
Dat grapje was dan kennelijk net iets TE impliciet voor mij. (Komt ook door mijn irritatie, denk ik, op dat moment).
Ik snap je: die jongens daar weten erg veel.

Nogmaals dank voor de toelichting en sluiten.

Groet
Cees

Ennuhh.. ik moet er op rekenen dat dit nogmaals zomaar kan gebeuren?.. Wat een vooruitzicht! Maar ik heb het nu allemaal goed opgeschreven. Hoop ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan