Instellen van Google Chrome als standaardbrowser.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Ik wil nogmaals aandacht vragen voor het probleem dat ik ervaar wanneer ik Google Chrome als standaardbrowser heb geinstalleerd.
Na verloop van tijd zie ik onder het kopje basisinstellingen de volgende zinnen staan:
1. Google Chrome instellen als mijn standaardbrowser (weergegeven in een grijze balk) - Als ik hierop klik gebeurt er niets.
2. Google Chrome kan de standaardbrowser niet bepalen of instellen.

Er rest mij dan niets anders dan Chrome weer opnieuw te installeren en dan werkt het weer voor even. Je wordt er helemaal dol van.
Waarom is Chrome nu toch niet blijvend als standaardbrowser ion te stellen?
Misschien dat iemand mij een advies kan geven om dit vervelende probleem op te lossen.
Met dank.
Vorsje.

Vorsje goedemiddag. Je had dit probleem al eerder. Nu weer dus. Klik hier maar dat heb je al meerdere keren gedaan neem ik aan. klik

En hier een hele reeks hulpjes klik.

Of maak eens een nieuw gebruikersprofiel. klik

Wellicht zit daar je oplossing, vanwege eerdere problemen.

Laatst bewerkt:
Allereerst hartelijk dank voor de 3 adviserende klikjes.
Ik heb hoop dat het advies onder klikje 3 (nieuw profiel aanmaken, wat ik intussen heb gedaan)
de uiteindelijke oplossing zak bieden.
Wacht nog even in spanning af.
Met groet,
Vorsje.

Daar ben ik weer. Conform afspraak zou ik je op de hoogte houden.
Na ongeveer 1.5 week goed te zijn gegaan, was het vanmorgen weer eens mis.
De bekende tekst: "Google Chrome kan de standaardbrowser niet bepalen of vaststellen".
Het is toch om tureluurs van te worden. Als een nieuw aangemaakt profiel niet eens meer helpt,
wat rest er dan nog.

Hallo Vorsje, Inderdaad om :evil: van te worden dat zou ik ook worden :evil:

Maar we blijven natuurlijk proberen te helpen.:rolleyes:

klik :eek:

Helaas is het probleem (nog) NIET opgelost.
Al weer diverse keren de mededeling: "chrome kan de standaarbrowser niet bepalen of vaststellen".

Inderdaad om krankjorum van te worden. Bij mij werkt dit ding als een zonnetje.

Nou nog meer dan. We gaan eens dieper kijken. Advies. Maak eerst een backup van je regsiter.

Hoe zit het met je register,……
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=nl-NL&answer=111899
Dit hieronder is een beta versie. Ik ben niet zo kapot vanbeta, maar ja je wilt hem perse hebben dan is dit wellicht een alternatief.
https://www.google.com/chrome/eula.html?extra=betachannel&platform=win
Krijg je nog ergens een foutcode of is dit niet vantoepassing.
https://www.google.com/chrome/eula.html?extra=betachannel&platform=win

Na het vorenstaande in goede orde te hebben uitgevoerd, bleef de google chrome browser weer voor een aantal dagen in tact.
Maar in een keer, toen ik de browser opende staat die vervelende tekst er weer........
Wat we nu in al die tijd al hebben geprobeerd, echter zonder blijvend succes.
Ik heb de hoop al lang opgegeven, dat dit nog ooit goed komt.

Na het vorenstaande in goede orde te hebben uitgevoerd, bleef de google chrome browser weer voor een aantal dagen in tact.
Maar in een keer, toen ik de browser opende staat die vervelende tekst er weer........
Wat we nu in al die tijd al hebben geprobeerd, echter zonder blijvend succes.
Ik heb de hoop al lang opgegeven, dat dit nog ooit goed komt.
Foutcode komt nergens voor.

Ik zie dat je ook op digiwegwijs.nl bent geweest, daar weten ze het kennelijk ook niet. Nou het is wat. Dat deze enkele dagen intact is gebleven is aan de ene kant hoopgevend. Ik zit te denken aan een Virus, waar je niet vrolijk van wordt. :o

We, jij, hebben nu al van alles geprobeerd, maar het schiet niet echt op. Ik neem aan dat je allang op virussen hebt gescand. :evil:

Ik zie ook dat je al met pederoco hebt zitten worstelen. klik. Ook daar werd het niet gevonden. :o

Nou dit is nog wat ik vond Martin. Klik en doorloop eens als je dat nog niet hebt gedaan. :eek: Ik wou dat ik een computer dokter was. Hahaha.

Chrome blijft nu al meer dagen dan ooit als standaardbrowser in tact.
Ik hoop nu maar dat dit zo blijft.
Als dit het geval is, zeer bedankt voor al uw hulp en adviezen.
Blijft het niet zo, dan eveneens toch bedankt.
Met groet,
Martin van de Vorst.

Hallo Martin, nou ben ik eens benieuwd. Mocht het zo blijven wil je dan proberen uit te leggen wat je gedaan hebt en wat als oplossing naar voren kwam. Dat is fijn voor anderen met hetzelfde probleem. Wat een gedoe he. ;)

En als het goed blijft dan ook de vraag als opgelost zetten. Hoop ik. Voor zover jij ook bedankt.:)

Helaas, mijn opmerking over de standaard browser van Chrome is wat voorbarig geweest.
18.45 uur was het weer eens een keer zover.
Ik geef de moed echt op.
Hartelijk dank voor al uw hulp en adviezen, daar heeft het zeker niet aan gelegen.
Ik zal met dit probleem moeten leven, zo lijkt het.
Groet,
Martin.

Hallo Martin. Ik denk, nu ik alles nog eens even rustig heb doorgelezen het niet ligt aan Google Chrome, maar aan je XP en met name aan je Internet Explorer en of je Windows XP. :o
Deze zou je opnieuw kunnen instellen, herstellen en/of resetten. Het is maar een gedachte gang, want eigenlijk is Google Chrome een hele sterke, die dan bijna altijd en overal werkt, alleen kennelijk dus niet goed bij jou.

Welke IE heb je nu op je systeem IE 7 of IE 8, en ik neem aan dat je alle updates hebt.:rolleyes:

Groet Manamana.

Ik heb IE 8 en voor wat de (AUTOMATISCHE) updates betreft, deze zijn allemaal nog voorhanden voor zover ik weet.
Wat zou ik volgens jou dan nu concreet nog kunnen ondernemen?
Ik hoor uiteraard graag van je.

Martin eerst nog even dit. Kijken of dat nog iets is. Ga naar chrome toe. Klik met de rechtemuisknop op dat ding en klik dan op eigenschappen.

Ik heb windows 7 en weet natuurlijk niet of dit bij jou ook werkt, maar probeer eens. Dan zie je als het goed is dit scherm met diverse tabbladen.

Martingooglechrome.JPG

Je ziet dan hopelijk staan vorige versies. Ik kan hiermee teruggaan tot juli vorig jaar zoals je ziet. Is dat bij jou misschien ook een mogelijkheid om dat ding terug te zetten. :)

Helaas dat werkt bij mij (XP) niet. Als ik met rechts klik op Gereedschap in Chrome gebeurt er niets.
Ik zie aan je link overigens wel wat de bedoeling is. Is oudere versies van Chrome verwijderen overigens een optie en hoe zou dat dan kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan