Instellen van Google Chrome als standaardbrowser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Martin, maak me niet gek he. Hahaha. Ik kan het nauwelijks geloven. Nou als dit werkt wordt jij vrolijk. :D

Klik hier. Groet Manamana. ;)

Goede morgen, Ik koos voor Oudere versies van Chrome automatisch verwijderen, leek me wel zo handig.
Na OldChromeRemover te hebben gedowload staat in het nieuw (Dos-achtig) venster te lezen dat er geen oudere versies van Chrome zijn.
Dus valt er ook niets te verwijderen.
Vervolgens heb ik Google Chrome nogmaals verwijderd via het Configuratiesysteem en opnieuw geïnstalleerd.
Chrome is momenteel de standaardbrowser, echter voor hoe lang?
Nog even ter informatie: In de EXTENSIES van Chrome zijn momenteel INGESCHAKELD : AVG - Babylon Toolbar - Browser Companion Helper - I Want This -
LastPass (i.v.m. mijn wachtwoorden). Geeft dit volgens jou nog problemen? Of is dit verder niet van toepassing op de steeds terugkerende problematiek?

Oh oke. Ik denk dat die babylon een adder onder het gras is. Deze kun je verwijderen, volg deze link

Waarom valt toch steeds die chrome weg. Misschien wel daardoor. Hou me op de hoogte. Oke. Groet.

Laten we het hopen dat Babylon Toolbar inderdaad de grote boosdoener is.
In ieder geval is deze thans verwijderd.

By the way, heb je de nieuwste AVG, in het verleden deden zich ook daarmee problemen met chrome voor las ik laatst. Oke ben benieuwd hoe het blijft. ;)

Ja, AVG licentie: volledig - 2012.
We wachten nu verder maar af.
Alvast zeer bedankt voor alle moeite, inzet en begeleiding.
Groet,
Martin van de Vorst.

Je AVG is een betaalde licentie?
Zo niet, probeer dan Panda Cloud eens?
Blijft een heel kleine installatie omdat alle virusdefinities in een Cloud op de server staan, en zou het probleem kunnen omzeilen wat AVG zou kunnen veroorzaken.

Inderdaad listig die AVG, Martin ongelooflijk ja. Dus even eraf gooien en eens kijken wat het brengt. Ja je wordt er niet goed van he. :evil:

Zoals manamana ook al aangaf: gooi het er eens af en zet er voor de veiligheid de gratis Panda Cloud versie op.
Lichtgewicht en makkelijk weer te deinstalleren.

Conform jullie suggestie heb ik AVG verwijderd en daarvoor in de plaats de gratis Panda Cloud versie geïnstalleerd.
Nog voordat het goed en wel op mijn PC stond, kwam de melding van Chrome weer tevoorschijn: Chrome kan helaas de standaardbrowser niet bepalen of vaststellen.
Dus Panda Cloud biedt eveneens geen soulaas. Wat nu nog wel?

.. een aanvulling over het setten van de standaardbrowser. Dat gaat in windows 8 kennelijk buiten de browser om.. althans dat kan: Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s\Standaardprogramma’s instellen.

Ik kan me voorstellen dat manamana denkt: hoe is dit nu mogelijk. Veel adviezen verstrekt, niets opgelost en dan plots is alles o.k.
Voor alle duidelijkheid: In het verleden had mijn probleem te maken met windows XP en daarvoor is geen enkel advies toereikend geweest.
Ben dus nu blij dat ik sinds kort GEEN windows XP meer heb, maar windows 7.
En hier doet zich het probleem niet voor. Zonder problemen vanaf het begin Google Chrome kunnen gebruiken. Chrome blijft ook mijn standaardbrowser, nadat ik deze als zodanig heb ingesteld.
Dus nogmaals dank aan allen voor de geleverde adviezen.
Hiermede sluit ik deze ellenlange discussie dan ook tevreden af.
Bedankt en groetjes,
Vorsje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan