instellen virtueel geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedtouch

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
3.333
Ik wil mijn wisselbestand 2,5 x de omvang van mijn intern geheugen.

Het intern geheugen is 512mb , het virtueel geheugen wil ik naar 1280mb brengen.

De instellingen komen op het tabblad verwarrend over.

aangepaste grootte 768mb
max grootte 1536mb

onder op het tabblad zie je ( tot wisselbestand grootte 768mb )

Ik voeg er ff een bijlage bij voor een beter overzicht.

Mijn vraag is welke waarde moet ik nu veranderen op het tabblad zodat het wisselbestand op 1280mb komt.

Groetjes speedtouch
 

Bijlagen

  • vir.geh.jpg
    vir.geh.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 66
Begin grootte en maximale grootte beide op de gewenste grootte zetten.
 
Tiborv en Bennie bedankt voor de snelle reactie.

Als ik het goed begrijp is de begingrootte het belangrijkste om aan de 2.5x te komen.

Ik probeer het straks uit , de betreffende pc is nu aan het defragmenteren.

groetjes speedtouch
 
Hallo allemaal, ik heb zelf ook 512 Mb geheugen en heb het wisselbestand op min. 1040 - max. 1538 en op een eigen partitie staan. Nu had ik alleen ook ergens gelezen dat als je 512 hebt, dan kun je in het register het pagefile uitzetten en alles via je RAM laten gaan. Wat is hiervan waar en hoe zou ik dit moeten doen?

GRTZ fun_surfer.

P.S.: Speedtouch, sorry dat ik een beetje doorga in jouw gestartte topic, maar het heeft er zoveel mee te maken dat ik hier eigenlijk geen aparte topic van wilde maken... ;)
 
met 512MB zou ik het niet doen, bij 1GB wel.

Je kunt het proberen, gewoon overal 0MB kiezen.
 
Er was echt een bekend truucje voor, dit was een aanpassing in het register en niet alles op 0 zetten, maar ik ben hem kwijt, ik dacht, ik heb er toch niets aan (toen had ik nog maar 390 Mb) maar nu weet ik hem niet meer...

GRTZ fun_surfer.
 
Juist, die tip bedoelde ik! Ik heb hem alleen geprobeerd en ik denk niet dat ik er veel wijzer van wordt, de tijdswinst lijkt minimaal... Maar ja, ik heb hem geprobeerd. :(

TNX, fun_surfer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan