Instellen voor exchange

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Heb hier een pc met windows2000 pro op. Als ik een profiel wil aanmaken voor exchange server zegt hij dat dit mogelijk is. Dat outlook geen verbinding kan maken en online moet zijn. Ik dacht dat dit toch moet mogelijk zijn. Hoe kan ik dit doen. Wil gewoon een account aanmaken.

Op de exchange server is een account aangemaakt?

Is er uberhaupt een exchange server? Of wil je je provider account toevoegen aan outlook?

Op de server draait outlook exchange server 2007.

Kan via outlook web access wel de mails bekijken.
Maar kan geen account aanmaken op de lokale pc.

Via config maak ik een nieuw profiel maar geraak dan niet verder door die foutmelding.

Het account op de exchange server hangt aan een windows account? Heb ook een domeincontroller in je netwerk?

Ik denk het wel. Weet niet goed wat je bedoelt met domeincontroller. Sorry.
Server draait op windows 2003 sbs. Alle andere pc's draaien goed (daar kon ik gemakkelijk het profiel aanmaken) maar werken wel met xp. Alleen dus die ene met windows 2000.

Logt de client lokaal in of heb je onder gebruikersnaam/wachtwoord nog een regel met je domein? Of staat op die regel de pcnaam?

Het is goed mogelijk dat ik weinig verder kan helpen....ik heb alleen ervaring met exchange2007 in een 2003 domein en niet met sbs2003

De client logt in op het netwerk. Met de domeinnaam dus.
Gebruikersnaam
ww
Domein

Gebruiker is dus aangemaakt in de active directory met wachtwoord en rechten etc? Via exchange management is mailadres aangemaakt die gekoppeld is aan de gebruiker?

Dan ga je naar configuratiescherm, gebruikersaccounts en dan toevoegen en daarna vul je gebruikersnaam in en domein, volgende, je geeft aan welke rechten en dan OK?

Voor het eerste deel van je antwoord overal een ja.
De lokale gebruiker kan reeds op het volledige netwerk.

De fout treedt op bij het aanmaken van een nieuw profiel in outlook 2003 (op win2000 dus).
Na de naam van het profiel wordt gevraagd om een emailaccount aan te maken. Ik kies dan exchange en dan kan ik de exchange server invullen en de gebruikersnaam en als ik dan volgende kies krijg ik de foutmelding dat dit lukt omdat outlook niet online is en er dus geen verbinding kan gemaakt worden.

Ik heb helaas geen outlook2003 tot mijn beschikking dus kan niks testen.

Zou je de gehele foutmelding willen noteren eventueel als screenshot?

Voor het eerste deel van je antwoord overal een ja.
De lokale gebruiker kan reeds op het volledige netwerk.

De fout treedt op bij het aanmaken van een nieuw profiel in outlook 2003 (op win2000 dus).
Na de naam van het profiel wordt gevraagd om een emailaccount aan te maken. Ik kies dan exchange en dan kan ik de exchange server invullen en de gebruikersnaam en als ik dan volgende kies krijg ik de foutmelding dat dit lukt omdat outlook niet online is en er dus geen verbinding kan gemaakt worden.

is het bij W2000 ook niet zo dat als jij de gebruikersnaam invult je deze naam kunt controleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan